J
2018
EEG study of the effect of virtual reality
ROSENLACHER, Pavel, Michal TOMČÍK and Matěj BRŮNA
Basic information
Original name
EEG study of the effect of virtual reality
Authors
ROSENLACHER, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution),
Michal TOMČÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Matěj BRŮNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Hradec Králové, Magnanimitas, 2018, 1804-7890
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50802 Media and socio-cultural communication
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/04274644:_____/18:#0000404
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
neuromarketing, elektroencefalografie, virtuální realita, reklamní spot, marketingová komunikace, efektivita
Keywords in English
neuromarketing; electroencephalography; virtual reality; spot advertising; marketing communication; efficiency
Tags
International impact, Reviewed
V originále
This study examines the effect of virtual reality on the human brain in terms of how much virtual reality is capable of replacing real-world experiences and affect the human brain. The focus of the study is on the area of neuromarketing where the purpose of our own investigation is to determine the effect of a 360° advertising spot using a neuromarketing approach. The main objective of our own research is to find out through the EEG brain the effectiveness of advertising spot presented using virtual reality.
In Czech
Tato studie se zabývá účinkem virtuální reality na lidský mozek z pohledu toho, do jaké míry je virtuální realita schopna lidskému mozku nahradit zážitky z reálných situací. Zaměření studie je do oblasti neuromarketingu, kdy předmětem vlastního šetření je zjištění účinku 360° reklamního spotu, a to pomocí neuromarketingového přístupu. Hlavním cílem vlastního šetření je zjistit pomocí EEG mozku efektivitu působení reklamního spotu prezentovaného pomocí virtuální reality.
Displayed: 1/11/2024 17:55