J 2018

EEG study of the effect of virtual reality

ROSENLACHER, Pavel, Michal TOMČÍK and Matěj BRŮNA

Basic information

Original name

EEG study of the effect of virtual reality

Authors

ROSENLACHER, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal TOMČÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Matěj BRŮNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Hradec Králové, Magnanimitas, 2018, 1804-7890

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50802 Media and socio-cultural communication

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/04274644:_____/18:#0000404

Organization unit

University of Finance and Administration

DOI

http://dx.doi.org/10.33543/0802216218

UT WoS

000455507300043

Keywords (in Czech)

neuromarketing, elektroencefalografie, virtuální realita, reklamní spot, marketingová komunikace, efektivita

Keywords in English

neuromarketing; electroencephalography; virtual reality; spot advertising; marketing communication; efficiency

Tags

AR 2018-2019, cervenec_2019_o, RIV_2019, WOS, xJ3

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 16/5/2019 12:04, Bc. Jan Peterec

Abstract

ORIG CZ

V originále

This study examines the effect of virtual reality on the human brain in terms of how much virtual reality is capable of replacing real-world experiences and affect the human brain. The focus of the study is on the area of neuromarketing where the purpose of our own investigation is to determine the effect of a 360° advertising spot using a neuromarketing approach. The main objective of our own research is to find out through the EEG brain the effectiveness of advertising spot presented using virtual reality.

In Czech

Tato studie se zabývá účinkem virtuální reality na lidský mozek z pohledu toho, do jaké míry je virtuální realita schopna lidskému mozku nahradit zážitky z reálných situací. Zaměření studie je do oblasti neuromarketingu, kdy předmětem vlastního šetření je zjištění účinku 360° reklamního spotu, a to pomocí neuromarketingového přístupu. Hlavním cílem vlastního šetření je zjistit pomocí EEG mozku efektivitu působení reklamního spotu prezentovaného pomocí virtuální reality.
Displayed: 14/11/2024 03:20