J
		
		2018
			
	    
EEG study of the effect of virtual reality
	    ROSENLACHER, Pavel; Michal TOMČÍK and Matěj BRŮNA
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Basic information
	
		Original name
		EEG study of the effect of virtual reality
	 
				Authors
				ROSENLACHER, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); 
Michal TOMČÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Matěj BRŮNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
 
			 
			
				Edition
				 AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, Hradec Králové, Magnanimitas, 2018, 1804-7890
			 
		
Other information
		
	
		
			Type of outcome
			Article in a journal
		 
	
		
			Field of Study
			50802 Media and socio-cultural communication
		 
	
		
			Country of publisher
			Czech Republic
		 
	
		
			Confidentiality degree
			is not subject to a state or trade secret
		 
	
		
			RIV identification code
			RIV/04274644:_____/18:#0000404
		 
	
			
				Organization unit
				University of Finance and Administration
			 
		
			
		
		
			Keywords (in Czech)
			neuromarketing, elektroencefalografie, virtuální realita, reklamní spot, marketingová komunikace, efektivita
		 
		
			Keywords in English
			neuromarketing; electroencephalography; virtual reality; spot advertising; marketing communication; efficiency
		 
			Tags
			International impact, Reviewed
		 
			
			
				
					In the original language
					This study examines the effect of virtual reality on the human brain in terms of how much virtual reality is capable of replacing real-world experiences and affect the human brain. The focus of the study is on the area of neuromarketing where the purpose of our own investigation is to determine the effect of a 360° advertising spot using a neuromarketing approach. The main objective of our own research is to find out through the EEG brain the effectiveness of advertising spot presented using virtual reality.
				 
				
					In Czech
					Tato studie se zabývá účinkem virtuální reality na lidský mozek z pohledu toho, do jaké míry je virtuální realita schopna lidskému mozku nahradit zážitky z reálných situací. Zaměření studie je do oblasti neuromarketingu, kdy předmětem vlastního šetření je zjištění účinku 360° reklamního spotu, a to pomocí neuromarketingového přístupu. Hlavním cílem vlastního šetření je zjistit pomocí EEG mozku efektivitu působení reklamního spotu prezentovaného pomocí virtuální reality.
				  
				Displayed: 4/11/2025 05:20