D
2018
Legitimacy seeking behaviour: case study from controversial industry
JINDŘICHOVSKÁ, Irena a Dana KUBÍČKOVÁ
Základní údaje
Originální název
Legitimacy seeking behaviour: case study from controversial industry
Autoři
JINDŘICHOVSKÁ, Irena (203 Česká republika, garant) a Dana KUBÍČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Prague, Proceedings of the “The 12th International Days of Statistics and Economics, od s. 741-750, 10 s. 2018
Nakladatel
L.Macáková, Melandrium (University of Economics)
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/04274644:_____/18:#0000407
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Legitimita, CSR, nefinanční reporting, kontroverzní odvětví
Klíčová slova anglicky
Legitimacy; CSR; non-financial reporting; controversial industry
V originále
Since December 6th 2016 all EU companies employing more than 500 employees need to follow the EU Directive 2014/95/EU on non-financial reporting. This law requires large companies to disclose information on their performance and on the way they operate and manage social and environmental challenges. In this article se use the cases study methodology to focus on a legitimacy seeking behaviour of company from controversial segment. We analyse the case of tobacco producer Philip Morris, Czech Republic. The analysis of published annual reports of Philip Morris shows features of pragmatic legitimacy that attempts to convince the stakeholders that behaviour of the company is in line with current level of common social norms and usual behavioural patterns. The company was envisaging the development some time before its official announcement since 2016. This is probably the most tangible outcome of introduction of this EU directive.
Česky
Od 6. prosince 2016 musí všechny společnosti EU zaměstnávající více než 500 zaměstnanců dodržovat směrnici EU 2014/95 / EU o nefinančním výkaznictví. Tento zákon vyžaduje, aby velké společnosti zveřejňovaly informace o své výkonnosti a způsobu, jakým fungují a řídí sociální a environmentální výzvy. V tomto článku se využívá metodologie případových studií zaměřených na legitimitu hledání chování společnosti z kontroverzního segmentu. Analyzujeme případ producenta tabáku Philip Morris, Česká republika. Analýza publikovaných výročních zpráv Philip Morris ukazuje rysy pragmatické legitimity, která se snaží přesvědčit zúčastněné strany, že chování společnosti je v souladu se současnou úrovní společných sociálních norem a obvyklých vzorců chování. Společnost plánovala vývoj ještě před svým oficiálním vyhlášením od roku 2016. To je pravděpodobně nejhmatatelnější výsledek zavedení této směrnice EU.
Zobrazeno: 14. 11. 2024 06:49