JINDŘICHOVSKÁ, Irena a Dana KUBÍČKOVÁ. Legitimacy seeking behaviour: case study from controversial industry. In Löster T., Pavelka T. Proceedings of the “The 12th International Days of Statistics and Economics. Prague: L.Macáková, Melandrium (University of Economics). s. 741-750. ISBN 978-80-87990-14-8. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Legitimacy seeking behaviour: case study from controversial industry
Autoři JINDŘICHOVSKÁ, Irena (203 Česká republika, garant) a Dana KUBÍČKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Prague, Proceedings of the “The 12th International Days of Statistics and Economics, od s. 741-750, 10 s. 2018.
Nakladatel L.Macáková, Melandrium (University of Economics)
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Celý text článku
Kód RIV RIV/04274644:_____/18:#0000407
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-87990-14-8
UT WoS 000455809400074
Klíčová slova česky Legitimita, CSR, nefinanční reporting, kontroverzní odvětví
Klíčová slova anglicky Legitimacy; CSR; non-financial reporting; controversial industry
Štítky AR 2018-2019, cervenec_2019_o, RIV_2019, WOS, xD1
Změnil Změnila: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Změněno: 14. 3. 2019 10:36.
Anotace
Since December 6th 2016 all EU companies employing more than 500 employees need to follow the EU Directive 2014/95/EU on non-financial reporting. This law requires large companies to disclose information on their performance and on the way they operate and manage social and environmental challenges. In this article se use the cases study methodology to focus on a legitimacy seeking behaviour of company from controversial segment. We analyse the case of tobacco producer Philip Morris, Czech Republic. The analysis of published annual reports of Philip Morris shows features of pragmatic legitimacy that attempts to convince the stakeholders that behaviour of the company is in line with current level of common social norms and usual behavioural patterns. The company was envisaging the development some time before its official announcement since 2016. This is probably the most tangible outcome of introduction of this EU directive.
Anotace česky
Od 6. prosince 2016 musí všechny společnosti EU zaměstnávající více než 500 zaměstnanců dodržovat směrnici EU 2014/95 / EU o nefinančním výkaznictví. Tento zákon vyžaduje, aby velké společnosti zveřejňovaly informace o své výkonnosti a způsobu, jakým fungují a řídí sociální a environmentální výzvy. V tomto článku se využívá metodologie případových studií zaměřených na legitimitu hledání chování společnosti z kontroverzního segmentu. Analyzujeme případ producenta tabáku Philip Morris, Česká republika. Analýza publikovaných výročních zpráv Philip Morris ukazuje rysy pragmatické legitimity, která se snaží přesvědčit zúčastněné strany, že chování společnosti je v souladu se současnou úrovní společných sociálních norem a obvyklých vzorců chování. Společnost plánovala vývoj ještě před svým oficiálním vyhlášením od roku 2016. To je pravděpodobně nejhmatatelnější výsledek zavedení této směrnice EU.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 00:37