J
2018
EXPORT RODINNÝCH FIREM V ČR JAKO KROK JEJICH DALŠÍHO POKRAČOVÁNÍ A ROZVOJE
PETRŮ, Naděžda a Andrea TOMÁŠKOVÁ
Základní údaje
Originální název
EXPORT RODINNÝCH FIREM V ČR JAKO KROK JEJICH DALŠÍHO POKRAČOVÁNÍ A ROZVOJE
Název česky
EXPORT RODINNÝCH FIREM V ČR JAKO KROK JEJICH DALŠÍHO POKRAČOVÁNÍ A ROZVOJE
Název anglicky
EXPORT OF FAMILY COMPANIES IN THE CZECH REPUBLIC AS THE STEP OF THEIR FURTHER CONTINUATION AND DEVELOPMENT
Autoři
PETRŮ, Naděžda (203 Česká republika, garant, domácí) a
Andrea TOMÁŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Trendy v podnikání - Business Trends, Vědecký časopis Fakulty ekonomické Západočeské univerzity v Plzni, Plzeň, Fakulta ekonomická Západočeské univerzity v Plzni, 2018, 1805-0603
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/04274644:_____/18:#0000411
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
rodinná firma, Česká republika, export, konkurenceschopnost, devizové intervence
Klíčová slova anglicky
family company; Czech Republic; export; competitiveness; foreign exchange intervention; joint stock company; limited liability company.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Stále sílící konkurence nutí firmy hledat nová odbytiště pro své produkty. Jednou z možností, jak proniknout na nová teritoria je export. Autorky zvolily export rodinných firem jako možný krok jejich budoucího rozvoje. Cílem bylo vyhodnotit exportní aktivity rodinných společností dle jejich právní formy. Dalším cílem bylo využití měnového kurzu v období před, v průběhu a po devizových intervencích, jako indikátoru konkurenceschopnosti českých (rodinných) firem. Příspěvek je zpracován na základě obecných vědeckých metod, zejména metodou kompilace odborných textů, primárním kvantitativním a kvalitativním výzkumem, metodou časových řad, dedukcí a zobecněním. Výsledky této studie potvrdily předpoklad, že české firmy exportují, jsou konkurenceschopné na světových trzích. Ve větší míře exportují společnosti právní formou a..s. a s.r.o.
Anglicky
The ever-increasing competition forces companies to look for new outlets for their products. One way to break into new territories is to export. The authors chose the topic of exporting family businesses as a possible step in their future development. The aim was to compare the export activities of family companies according to their legal form. Another objective was to evaluate the effect of the exchange rate in the period before, during and after foreign exchange interventions on foreign activities. The contribution is based on general scientific methods, especially the method of compilation of specialized texts, primary quantitative and qualitative research, time series, deduction and generalization. The outputs are measured by classical statistical methods, Pearson's correlation coefficient, Crombach's alpha. The results of this study confirmed the assumption that even small and medium-sized Czech family businesses use export activities for their development. To a greater extent, companies export legal forms to joint stock companies and limited liability companies compared to self-employed.
Zobrazeno: 17. 11. 2024 00:33