C 2018

Peace Marketing Opportunities and Prospects: The Case of the Czech Republic

PAVLÁT, Vladislav and Ladislava KNIHOVÁ

Basic information

Original name

Peace Marketing Opportunities and Prospects: The Case of the Czech Republic

Authors

PAVLÁT, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ladislava KNIHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Hershey, PA, USA, Marketing Peace for Social Transformation and Global Prosperity (Advances in Public Policy and Administration), p. 1-21, 21 pp. IGI global book series, 2018

Publisher

IGI Global

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

60500 6.5 Other Humanities and the Arts

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/04274644:_____/18:#0000423

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-1-5225-7464-4

Keywords (in Czech)

Měkká síla/moc, vzdělávací strategie, propagace míru, udržování míru

Keywords in English

Soft Power; Educational Strategies; Peace Promotion; Maintaining Peace

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 1/4/2019 12:17, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

The mission of the Chapter is to explore the role and opportunities of Peace Marketing in modern education enhanced by the application of Soft Power in the strategic documents and measures adopted by the Czech Government. The research objectives are the Soft Power strategy and Peace Education role exploration. The Chapter contains both the general characteristics of Soft Power strategies and their actual application by the Czech Government. Then, a Peace Marketing education analysis follows. As a research tool, a structural interview has been designed on the basis of a SWOT analysis' findings. Thanks to the use of qualitative methodology, the research proposal is aimed at getting a well-grounded picture of the situation in the Czech Republic. By proving the existence of a wide space for intelligent and smart Peace Marketing methods, the authors are capable of getting the issues refined. As a result, further research directions are suggested.

In Czech

955/5000 Posláním této kapitoly je prozkoumat úlohu a příležitosti marketingu míru v moderním vzdělávání, které je umocněno aplikací Soft Power ve strategických dokumentech a opatřeních přijatých českou vládou. Výzkumné cíle jsou strategie Soft Power a Peace Education. Kapitola obsahuje jak obecnou charakteristiku strategií Soft Power, tak jejich vlastní aplikaci českou vládou. Poté následuje analýza vzdělávání v rámci programu mírového marketingu. Jako výzkumný nástroj byl vytvořen strukturální rozhovor na základě zjištění SWOT analýzy. Díky využití kvalitativní metodiky je výzkumný záměr zaměřen na získání fundovaného obrazu situace v České republice. Tím, že autoři dokazují existenci širokého prostoru pro inteligentní a inteligentní metody marketingu míru, jsou schopni tyto otázky vylepšit. V důsledku toho jsou navrženy další směry výzkumu.