2019
Model Startupu v ICT oborech
MILDEOVÁ, StanislavaZákladní údaje
Originální název
Model Startupu v ICT oborech
Název česky
Model Startupu v ICT oborech
Název anglicky
Model of Startup in ICT branches
Autoři
MILDEOVÁ, Stanislava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Economics Management Innovation, Olomouc, Moravská vysoká škola Olomouc, 2019, 1804-1299
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/04274644:_____/19:#0000459
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Startup; ICT; inovace; malý a střední podnik (SME); účetní uzávěrka; model
Klíčová slova anglicky
Startup; ICT; inovation; small and medium enterprise (SME); financial statement; model
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 4. 2020 10:58, Bc. Jan Peterec
V originále
Cílem článku je přinést nové poznatky k výzkumu problematiky startupů právě v oblasti (ICT). Autor bude hledat odpověď na výzkumnou otázku, zda lze pro startupy v oborech podnikání, patřících do ICT, nalézt modelové vzorce chování. Zkoumání vývoje chování startupů je v článku provedeno na základě analýzy českých SME s akcentem na jejich první vývojové fáze existence dle modelu životního cyklu organizace. Pomocí ex post analýzy časových řad obratů jsou navrženy čtyři ilustrativní modelové situace. Výzkum je zasazen do širšího kontextu vzniku startupu a jeho vazeb na technologické inovace.
Anglicky
The aim of the article is to bring new knowledge to the research of startups in the area of ICT. The author will look for the answer to the research question as to whether modeling behavior patterns can be found for startups in ICT-related businesses. The study of the startups behaviour is in the article based on an analysis of Czech SMEs with an emphasis on their first developmental phases of existence according to the organization's life cycle model. Using the ex post analysis of time series of turns, the author suggests four illustrative model situations. Research is placed in the wider context of the startup and its links to technological innovations.