Detailed Information on Publication Record
2018
Requirements for applicants for the position of “product manager” in the USA
NĚMEC, Otakar and Zuzana WROBLOWSKÁBasic information
Original name
Requirements for applicants for the position of “product manager” in the USA
Name in Czech
Požadavky na zájemce o pozici „manažer produktu” v USA
Authors
NĚMEC, Otakar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Zuzana WROBLOWSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Acta VŠFS, Prague, Vysoká škola finanční a správní, a. s. 2018, 1802-792X
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/04274644:_____/18:#0000424
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
manažer značky kompetence, lidský kapitál, znalosti, manažer produktu, nábor
Keywords in English
brand manager; competence; human capital; knowledge; product manager; recruitment
Změněno: 24/4/2019 07:45, Bc. Jan Peterec
V originále
The aim of the article is to present the partial results of a research project, the long-term goal of which is to collect and analyse information on the requirements for candidates for the positions of product manager and brand manager. To meet the research goal, Bernard Berelson’s content analysis method was used, enabling the research to use advertisements on the Monster.com career portal to collect information about American advertisers’ requirements. Analysis of requirements for work experience, technical knowledge and skills of candidates for product manager positions has confi rmed that US business practice favours workers with specifi c knowledge who meet the requirements for a knowledge worker. The unexpected result was the fi nding that the groups of technical competence as well as the required practice and work experience for product managers and brand managers in the US had statistically signifi cant diff erences. Recommendations for addressing and obtaining product managers to leverage product managers as an important source of human capital and to retain a leading role in creating competitive advantage in the fourth era of industry conclude the discussion of the results.
In Czech
Cílem článku je představit částečné výsledky výzkumného projektu, jehož dlouhodobým cílem je shromažďovat a analyzovat informace o požadavcích na kandidáty na pozici manažera produktu a manažera značky. Aby bylo možné splnit cíl výzkumu, byla použita metoda analýzy obsahu Bernarda Berelsona, která umožnila využít reklamy na kariérním portálu Monster.com pro shromažďování informací o požadavcích amerických inzerentů. Analýza požadavků na pracovní zkušenosti, technické znalosti a dovednosti kandidátů na pozici manažera produktu potvrdila, že obchodní praxe USA upřednostňuje pracovníky se specifi ckými znalostmi, kteří splňují požadavky znalostního pracovníka. Neočekávaným výsledkem bylo zjištění, že skupiny technických kompetencí, jakož i požadovaná praxe a pracovní zkušenosti manažerů produktů a manažerů značek v USA měly statisticky významné rozdíly. Doporučení pro oslovení a získávání manažerů produktů, které by vedly k tomu, že manažeři produktů jsou důležitým zdrojem lidského kapitálu a udržení 126 ACTA VŠFS, 2/2018, vol. 12, www.vsfs.cz/acta si vedoucí úlohu při vytváření konkurenční výhody ve čtvrté éře průmyslu, uzavírá diskusi o výsledcích.