ROUBAL, Ondřej. Maximalisté vs. uspokojovači aneb proč méně může být více. Marketing & Komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, XXVIV, č. 1, s. 12-13. ISSN 1211-5622. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Maximalisté vs. uspokojovači aneb proč méně může být více
Název česky Maximalisté vs. uspokojovači aneb proč méně může být více
Název anglicky Maximizers vs. satisficers - why less can be more
Autoři ROUBAL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Marketing & Komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2019, 1211-5622.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/19:#0000465
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky spotřební kultura, maximalisté, uspokojovači, paradox volby
Klíčová slova anglicky consumer culture; maximizers; satisficers; paradox of choice
Štítky AR 2018-2019, cervenec_2019_o, RIV_2020, xJ5
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 14. 4. 2020 09:29.
Anotace
Článek se zabývá dvěma různými adaptivními strategiemi spotřebitelského rozhodování –reprezentované maximalisty a uspokojovači. Maximalisté pravděpodobně dosahují lepších objektivních výsledků v situacích volby než uspokojovači, ale jejich subjektivní vnímání těchto výsledků voleb je podle empirických důkazů více ovlivňováno negativními emocemi. Tato a další zjištění by měla být použita v širší míře v marketingové praxi obchodních strategií
Anotace anglicky
This article deals with two different adaptive strategies of consumer choice - maximizers and satisficers. Maximizers likely achieve better objective outcomes of a selection than satisficers, but their subjective perception of these results is, according to empirical evidence, more affected by negative emotions. These and other findings should be used more extensively in the marketing practice of business strategies.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 16:55