D 2018

Customization of EFL Materials

HRONOVÁ, Štěpánka

Základní údaje

Originální název

Customization of EFL Materials

Název česky

Uzpůsobování EFL materiálů

Autoři

HRONOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Prague, DisCo 2018: Overcoming the Challenges and the Barriers in Open Education - 13th conference reader, od s. 385-394, 10 s. 2018

Nakladatel

Centre for Higher Education Studies

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/04274644:_____/18:#0000468

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-86302-83-6

UT WoS

000475841400036

Klíčová slova česky

Uzpůsobení/kastomizace; Vzdělávání; Angličtina jako cizí jazyk (EFL); Učební a studijní materiály; Technologie

Klíčová slova anglicky

Customization; Education; English as a Foreign Language (EFL); Teaching and learning materials; Technologies

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2020 14:37, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

V originále

Being an educator and a language lecturer for about a quarter of a century, the author has come across a wide variety of styles, approaches, tools and platforms enhancing foreign language acquisition, English in particular. Achieving outstanding results is a challenging issue for EFL teachers all the more that technologies, materials, aids and even the content supporting EFL acquisition face obsolescence after certain period; their lifecycles inexorably come to their end. Apart from stimulating background and intrinsic and extrinsic motivations of students, customization of EFL materials can offer a partial solution to the problem. Here, educational concepts and goals may merge with theoretical marketing concepts. The objective of this paper is to identify, explore and evaluate the educational potentials of state-of-the-art methods of changing an English class into a more intellectually stimulating and more engaging place where students are willing to immerse into learning due to meaningful customization of EFL materials. Simultaneously, the necessary skills of teachers for successful customization of EFL materials are explored as well, especially in view of dynamic technological advances. The paper is complemented by the results of an exploratory probe focused on the university teachers and their current practice and experience in EFL materials' customization. In this survey, a special attention is given to customization of learning materials with the help of new technologies, especially mobile video and audio formats, communication platforms of social media, incorporation of mobile apps, and blogging/vlogging. It is the aim of the author to open a discussion on EFL customization methods and suggest professional sharing platforms varying from international conferences and seminars to information sharing platforms. A dynamic approach to EFL materials' customization represents a significant contribution aiming at boosting genuine interests of students in learning English while acquiring real life English language communication skills.

Česky

Příspěvek se zabývá potřebou vyučujících anglického jazyka neustále přizpůsobovat a aktualizovat výukové materiály. Článek je doplněn mezinárodní výzkumnou sondou mezi vyučujícími v evropských státech.