2018
Customization of EFL Materials
HRONOVÁ, ŠtěpánkaZákladní údaje
Originální název
Customization of EFL Materials
Název česky
Uzpůsobování EFL materiálů
Autoři
HRONOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Prague, DisCo 2018: Overcoming the Challenges and the Barriers in Open Education - 13th conference reader, od s. 385-394, 10 s. 2018
Nakladatel
Centre for Higher Education Studies
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/04274644:_____/18:#0000468
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-86302-83-6
UT WoS
000475841400036
Klíčová slova česky
Uzpůsobení/kastomizace; Vzdělávání; Angličtina jako cizí jazyk (EFL); Učební a studijní materiály; Technologie
Klíčová slova anglicky
Customization; Education; English as a Foreign Language (EFL); Teaching and learning materials; Technologies
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2020 14:37, Ing. Dominika Moravcová
V originále
Being an educator and a language lecturer for about a quarter of a century, the author has come across a wide variety of styles, approaches, tools and platforms enhancing foreign language acquisition, English in particular. Achieving outstanding results is a challenging issue for EFL teachers all the more that technologies, materials, aids and even the content supporting EFL acquisition face obsolescence after certain period; their lifecycles inexorably come to their end. Apart from stimulating background and intrinsic and extrinsic motivations of students, customization of EFL materials can offer a partial solution to the problem. Here, educational concepts and goals may merge with theoretical marketing concepts. The objective of this paper is to identify, explore and evaluate the educational potentials of state-of-the-art methods of changing an English class into a more intellectually stimulating and more engaging place where students are willing to immerse into learning due to meaningful customization of EFL materials. Simultaneously, the necessary skills of teachers for successful customization of EFL materials are explored as well, especially in view of dynamic technological advances. The paper is complemented by the results of an exploratory probe focused on the university teachers and their current practice and experience in EFL materials' customization. In this survey, a special attention is given to customization of learning materials with the help of new technologies, especially mobile video and audio formats, communication platforms of social media, incorporation of mobile apps, and blogging/vlogging. It is the aim of the author to open a discussion on EFL customization methods and suggest professional sharing platforms varying from international conferences and seminars to information sharing platforms. A dynamic approach to EFL materials' customization represents a significant contribution aiming at boosting genuine interests of students in learning English while acquiring real life English language communication skills.
Česky
Příspěvek se zabývá potřebou vyučujících anglického jazyka neustále přizpůsobovat a aktualizovat výukové materiály. Článek je doplněn mezinárodní výzkumnou sondou mezi vyučujícími v evropských státech.