a
2019
Factors impacting startup sustainability
PETRŮ, Naděžda and Miroslav PAVLÁK
Basic information
Original name
Factors impacting startup sustainability
Name in Czech
Faktory ovlivňující udržitelnost startupů
Authors
PETRŮ, Naděžda and Miroslav PAVLÁK
Edition
Management, Finance and Social Attributtes of Economic System (EMFSA 2019), 2019
Other information
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
podnikání, zákazník, Česká republika, marketing management, startup, udržitelnost
Keywords in English
business, customer, Czech Republic, marketing management, startup, sustainability
V originále
The startup ecosystem in the Czech Republic falls far below the level of the developed economies of its Western neighbours. The startup map of the Czech Republic shows 1717 continuously operating startups. And yet they have yet to receive priority attention in the academic realm. The primary goal of this article is to define the key factors of startup sustainability and to looks for dependencies between them. The secondary goal is to identify the weaknesses of the Czech startup environment. The scientific hypotheses formulated focus on demonstrating the dependencies of selected factors influencing the startup sustainability. These have been verified on the basis of evaluation of data obtained via primary qualitative and quantitative research. Its findings were compared with the data of secondary research and with the conclusions of the scientific studies of international authors. The data was processed using statistical apparat. Thanks to this research, the authors have identified in their conclusion factors of the remote, immediate, and interior environments that can influence startup sustainability. They have demonstrated a correlation between the level of strategic management and the quality of internal communications processes, between the capacities of startup management to manage relationships with customers (CRM) and to drive communications strategy, including brand support. In real practice, however, nine out of ten startups do not succeed. The reason is that their design fails to understand and address the needs of customers and lacks marketing and managed sales.
In Czech
Startupový ekosystém v České republice je hluboko pod úrovní rozvinutých ekonomik západních sousedů. Spouštěcí mapa České republiky uvádí 1717 průběžně spouštěných startupů. A přesto se jim v akademické sféře zatím nedostává prioritní pozornosti. Hlavním cílem tohoto článku je definovat klíčové faktory udržitelnosti při spouštění a hledat závislosti mezi nimi. Sekundárním cílem je identifikovat slabé stránky českého startovacího prostředí. Vědecké hypotézy jsou zaměřeny na prokázání závislostí vybraných faktorů ovlivňujících udržitelnost při startu. Ty byly ověřeny na základě vyhodnocení dat získaných primárním kvalitativním a kvantitativním výzkumem. Jeho zjištění byla porovnána s údaji sekundárního výzkumu a závěry vědeckých studií mezinárodních autorů. Data byla zpracována statistickým aparátem. Díky tomuto výzkumu autoři identifikovali ve svých závěrech faktory vzdáleného, bezprostředního a vnitřního prostředí, které mohou ovlivnit udržitelnost při startu. Prokázali korelaci mezi úrovní strategického řízení a kvalitou interních komunikačních procesů, mezi schopnostmi managementu startupů řídit vztahy se zákazníky (CRM) a řídit komunikační strategii, včetně podpory značky. V reálné praxi však devět z deseti startupů neuspěje. Důvodem je, že jejich design nerozumí a neřeší potřeby zákazníků a postrádá marketing a řízený prodej.
Displayed: 14/11/2024 03:33