D 2018

First Step of Marketing Audit: Risk Analysis

KUPEC, Václav

Základní údaje

Originální název

First Step of Marketing Audit: Risk Analysis

Název česky

První krok marketingového auditu: Analýza rizik

Autoři

KUPEC, Václav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Trnava, MARKETING IDENTITY: Digital Mirrors – part I. od s. 370-380, 11 s. 2018

Nakladatel

UCM v Trnave

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

I. část sborníku

Kód RIV

RIV/04274644:_____/18:#0000486

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-8105-984-1

ISSN

UT WoS

000467818300036

Klíčová slova česky

Audit; Delphi; Management; Marketing; Riziko.

Klíčová slova anglicky

Audit; Delphi; Management; Marketing; Risk.

Štítky

AR 2018-2019, cervenec_2019_o, RIV_2020, WOS, xD1

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2020 13:42, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

ORIG CZ

V originále

Digital society, economic growth and scientific and technological processes result in the emergence of new marketing process risks. These risks need to be continually identified, analysed and researched to eliminate them, thus helping management in the smooth application of marketing processes. This can theoretically and practically be achieved by the modern concept of marketing audit or, more precisely, its first step, which is the risk analysis. The aim of the paper is therefore to analyse the risks and their detection in the marketing process. This is because it can hypothetically be assumed that marketing processes under the pressure of current economic development contain new risks that should be identified, selected and valued. To process such a research task, use is made of experimental application of risk analysis and Delphi method in selected participants of the marketing process. The analysis results then systematize the risks identified based on the specified scale, which can be considered as important data for strategic management and operational decisions of today’s businesses.

Česky

Digitální společnost, ekonomický růst a vědecko-technické procesy se zrcadlí ve výskytu nových rizik marketingových procesů. Tato rizika je potřeba kontinuálně poznávat, analyzovat a zkoumat, aby bylo možné je eliminovat, a pomáhat tak managementu v hladké aplikaci marketingových procesů. K tomu může teoreticky i prakticky sloužit marketingový audit v moderním pojetí, respektive jeho první krok, kterým je analýza rizik. Cílem příspěvku je proto analýza rizik a jejich odhalení v marketingovém procesu MSE a rodinných firem. Lze totiž hypoteticky předpokládat, že marketingové procesy pod tlakem současného ekonomického vývoje obsahují nová rizika, která je vhodné identifikovat, selektovat a oceňovat. Ke zpracování takto zaměřeného výzkumného úkolu dochází experimentální aplikací analýzy rizik a Delphi metody u vybraných participantů marketingového procesu. Výsledky analyzování pak systematizují identifikovaná rizika na základě určené škály, což lze považovat za důležité podklady pro strategické řízení a operativní rozhodování dnešních podniků.
Zobrazeno: 18. 11. 2024 20:30