D 2018

First Step of Marketing Audit: Risk Analysis

KUPEC, Václav

Basic information

Original name

First Step of Marketing Audit: Risk Analysis

Name in Czech

První krok marketingového auditu: Analýza rizik

Authors

KUPEC, Václav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Trnava, MARKETING IDENTITY: Digital Mirrors – part I. p. 370-380, 11 pp. 2018

Publisher

UCM v Trnave

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/04274644:_____/18:#0000486

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-8105-984-1

ISSN

UT WoS

000467818300036

Keywords (in Czech)

Audit; Delphi; Management; Marketing; Riziko.

Keywords in English

Audit; Delphi; Management; Marketing; Risk.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/4/2020 13:42, Ing. Dominika Moravcová

Abstract

V originále

Digital society, economic growth and scientific and technological processes result in the emergence of new marketing process risks. These risks need to be continually identified, analysed and researched to eliminate them, thus helping management in the smooth application of marketing processes. This can theoretically and practically be achieved by the modern concept of marketing audit or, more precisely, its first step, which is the risk analysis. The aim of the paper is therefore to analyse the risks and their detection in the marketing process. This is because it can hypothetically be assumed that marketing processes under the pressure of current economic development contain new risks that should be identified, selected and valued. To process such a research task, use is made of experimental application of risk analysis and Delphi method in selected participants of the marketing process. The analysis results then systematize the risks identified based on the specified scale, which can be considered as important data for strategic management and operational decisions of today’s businesses.

In Czech

Digitální společnost, ekonomický růst a vědecko-technické procesy se zrcadlí ve výskytu nových rizik marketingových procesů. Tato rizika je potřeba kontinuálně poznávat, analyzovat a zkoumat, aby bylo možné je eliminovat, a pomáhat tak managementu v hladké aplikaci marketingových procesů. K tomu může teoreticky i prakticky sloužit marketingový audit v moderním pojetí, respektive jeho první krok, kterým je analýza rizik. Cílem příspěvku je proto analýza rizik a jejich odhalení v marketingovém procesu MSE a rodinných firem. Lze totiž hypoteticky předpokládat, že marketingové procesy pod tlakem současného ekonomického vývoje obsahují nová rizika, která je vhodné identifikovat, selektovat a oceňovat. Ke zpracování takto zaměřeného výzkumného úkolu dochází experimentální aplikací analýzy rizik a Delphi metody u vybraných participantů marketingového procesu. Výsledky analyzování pak systematizují identifikovaná rizika na základě určené škály, což lze považovat za důležité podklady pro strategické řízení a operativní rozhodování dnešních podniků.