ŠINDELÁŘ, Jiří a Petr BUDINSKÝ. Does commission remuneration affect the investor’s outcome? Experience from Central Europe. Journal of Financial Regulation and Compliance. England: Emerald Publishing Limited, roč. 27, č. 4, s. 494-508. ISSN 1358-1988. doi:10.1108/JFRC-10-2018-0141. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Does commission remuneration affect the investor’s outcome? Experience from Central Europe
Autoři ŠINDELÁŘ, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr BUDINSKÝ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Journal of Financial Regulation and Compliance, England, Emerald Publishing Limited, 2019, 1358-1988.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50206 Finance
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/19:#0000502
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.1108/JFRC-10-2018-0141
UT WoS 000493583200007
Klíčová slova česky Investiční fondy; hlavní problém agenta; střet zájmů; investiční poradenství
Klíčová slova anglicky Investment funds; Agent principal problem; Conflict of interests; Investment advice
Štítky AR 2018-2019, RIV_2020, unor_2020_o, xJ3, časopis_WoS_SCOPUS
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 9. 4. 2020 11:18.
Anotace
Purpose – This paper aims to deal with the conflict of interest in the area of investment advice,rewarded through the commission mechanism. Using a substantial data set on sales of independent agents, the authors have examined the relationship between the amount of commission paid to the agent and the subsequent performance of the client’s portfolio (annualised five-year returns, volatility and total expenses ratio). Design/methodology/approach – The main working method consisted of linear model with mixed effects. Processing total amount of 2,066 advised sales from, the authors were able to examine not only the general level of aforementioned relationship but also the effect of different organisational environments, ranging from multi-level marketing (MLM), pool to flat structures. Findings – Contrary to general expectations, the authors have found that investment advisers do recommend products with generally higher costs and volatility, but in the MLM networks, they are at the same time able to generate significantly higher returns on recommended funds. Research limitations/implications – Due to the setting of this study, the authors were only able to cover the vital period of 2007-2018, mostly the “good times” in the region’s economy. Such limitation represents guideline for further longitudinal research, which will be followed in the next analytical steps. Practical implications – The results are of interest both to policymakers and final consumers. The first group can better adjust rules in the inducements and advice area, to stimulate shift in different organisational environments. Clients, on the other hand, receive additional guidance on which types of companies generally offer the most beneficial advice. Originality/value – Although research on advice and conflict of interest is prevalent, the meta-analysis shows that only few authors were able to quantitatively disseminate the relationship between remuneration of advisor and subsequent utility of the client. The findings are unique in this regard, bringing statistically conclusive results from region of Central Europe, where advice represents one of the principal distribution channels.
Anotace česky
Účel - Cílem této práce je vyřešit střet zájmů v oblasti investičního poradenství, odměněn prostřednictvím mechanismu provize. Použití podstatného souboru údajů o prodeji nezávislých agentů, autoři zkoumali vztah mezi částkou provize zaplacené agentovi a následnou výkonnost portfolia klienta (anualizované pětileté výnosy, volatilita a poměr celkových nákladů). Návrh / metodika / přístup - Hlavní pracovní metoda spočívala v lineárním modelu se smíšeným efekty. Při zpracování celkem 2 066 doporučených prodejů od autoři byli schopni prozkoumat nejen obecná úroveň výše uvedeného vztahu, ale také vliv různých organizačních prostředí, od víceúrovňového marketingu (MLM), fondu po ploché struktury. Zjištění - Na rozdíl od obecných očekávání autoři zjistili, že investiční poradci ano doporučují produkty s obecně vyššími náklady a volatilitou, ale v MLM sítích jsou na současně schopen generovat výrazně vyšší návratnost doporučených prostředků. Omezení / důsledky výzkumu - Vzhledem k nastavení této studie byli autoři schopni pouze pokrývají zásadní období 2007–2018, většinou „dobré časy“ v ekonomice regionu. Takové omezení představuje vodítko pro další longitudinální výzkum, který bude následovat v dalších analytických krocích. Praktické důsledky - Výsledky jsou zajímavé jak pro tvůrce politik, tak pro konečné spotřebitele. První skupina může lépe upravit pravidla v oblasti pobídek a poradenství, aby stimulovala posun v různých organizacích prostředí. Na druhé straně klienti získají další pokyny ohledně toho, které typy společností obecně nabídnout nejvýhodnější radu. Originalita / hodnota - Ačkoli převládá výzkum v oblasti poradenství a střetu zájmů, metaanalýza ukazuje, že jen málo autorů bylo schopno kvantitativně šířit vztah mezi odměnami poradce a následná obslužnost klienta. Zjištění jsou v tomto ohledu jedinečná a přinášejí statisticky přesvědčivé výsledky z regionu střední Evropy, kde poradenství představuje jednu z hlavních distribucí kanály.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 08:13