J 2019

Does commission remuneration affect the investor’s outcome? Experience from Central Europe

ŠINDELÁŘ, Jiří a Petr BUDINSKÝ

Základní údaje

Originální název

Does commission remuneration affect the investor’s outcome? Experience from Central Europe

Autoři

ŠINDELÁŘ, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr BUDINSKÝ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Journal of Financial Regulation and Compliance, England, Emerald Publishing Limited, 2019, 1358-1988

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50206 Finance

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/04274644:_____/19:#0000502

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

DOI

https://doi.org/10.1108/JFRC-10-2018-0141

UT WoS

000493583200007

EID Scopus

2-s2.0-85071631598

Klíčová slova česky

Investiční fondy; hlavní problém agenta; střet zájmů; investiční poradenství

Klíčová slova anglicky

Investment funds; Agent principal problem; Conflict of interests; Investment advice

Štítky

AR 2018-2019, RIV_2020, unor_2020_o, xJ3, časopis_WoS_SCOPUS
Změněno: 9. 4. 2020 11:18, Bc. Jan Peterec

Anotace

ORIG CZ

V originále

Purpose – This paper aims to deal with the conflict of interest in the area of investment advice,rewarded through the commission mechanism. Using a substantial data set on sales of independent agents, the authors have examined the relationship between the amount of commission paid to the agent and the subsequent performance of the client’s portfolio (annualised five-year returns, volatility and total expenses ratio). Design/methodology/approach – The main working method consisted of linear model with mixed effects. Processing total amount of 2,066 advised sales from, the authors were able to examine not only the general level of aforementioned relationship but also the effect of different organisational environments, ranging from multi-level marketing (MLM), pool to flat structures. Findings – Contrary to general expectations, the authors have found that investment advisers do recommend products with generally higher costs and volatility, but in the MLM networks, they are at the same time able to generate significantly higher returns on recommended funds. Research limitations/implications – Due to the setting of this study, the authors were only able to cover the vital period of 2007-2018, mostly the “good times” in the region’s economy. Such limitation represents guideline for further longitudinal research, which will be followed in the next analytical steps. Practical implications – The results are of interest both to policymakers and final consumers. The first group can better adjust rules in the inducements and advice area, to stimulate shift in different organisational environments. Clients, on the other hand, receive additional guidance on which types of companies generally offer the most beneficial advice. Originality/value – Although research on advice and conflict of interest is prevalent, the meta-analysis shows that only few authors were able to quantitatively disseminate the relationship between remuneration of advisor and subsequent utility of the client. The findings are unique in this regard, bringing statistically conclusive results from region of Central Europe, where advice represents one of the principal distribution channels.

Česky

Účel - Cílem této práce je vyřešit střet zájmů v oblasti investičního poradenství, odměněn prostřednictvím mechanismu provize. Použití podstatného souboru údajů o prodeji nezávislých agentů, autoři zkoumali vztah mezi částkou provize zaplacené agentovi a následnou výkonnost portfolia klienta (anualizované pětileté výnosy, volatilita a poměr celkových nákladů). Návrh / metodika / přístup - Hlavní pracovní metoda spočívala v lineárním modelu se smíšeným efekty. Při zpracování celkem 2 066 doporučených prodejů od autoři byli schopni prozkoumat nejen obecná úroveň výše uvedeného vztahu, ale také vliv různých organizačních prostředí, od víceúrovňového marketingu (MLM), fondu po ploché struktury. Zjištění - Na rozdíl od obecných očekávání autoři zjistili, že investiční poradci ano doporučují produkty s obecně vyššími náklady a volatilitou, ale v MLM sítích jsou na současně schopen generovat výrazně vyšší návratnost doporučených prostředků. Omezení / důsledky výzkumu - Vzhledem k nastavení této studie byli autoři schopni pouze pokrývají zásadní období 2007–2018, většinou „dobré časy“ v ekonomice regionu. Takové omezení představuje vodítko pro další longitudinální výzkum, který bude následovat v dalších analytických krocích. Praktické důsledky - Výsledky jsou zajímavé jak pro tvůrce politik, tak pro konečné spotřebitele. První skupina může lépe upravit pravidla v oblasti pobídek a poradenství, aby stimulovala posun v různých organizacích prostředí. Na druhé straně klienti získají další pokyny ohledně toho, které typy společností obecně nabídnout nejvýhodnější radu. Originalita / hodnota - Ačkoli převládá výzkum v oblasti poradenství a střetu zájmů, metaanalýza ukazuje, že jen málo autorů bylo schopno kvantitativně šířit vztah mezi odměnami poradce a následná obslužnost klienta. Zjištění jsou v tomto ohledu jedinečná a přinášejí statisticky přesvědčivé výsledky z regionu střední Evropy, kde poradenství představuje jednu z hlavních distribucí kanály.
Zobrazeno: 15. 10. 2025 00:56