KUBÍČKOVÁ, Dana, Vladimír NULÍČEK a Irena JINDŘICHOVSKÁ. Is the Financial Literacy Affected by the Field of Study? International Journal of Management Science and Business Administration. Zagreb: Research Leap, roč. 5, č. 6, s. 15-20. ISSN 1849-5419. doi:10.18775/ijmsba.1849-5664-5419.2014.56.1002. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Is the Financial Literacy Affected by the Field of Study?
Název česky Je finanční gramotnost ovlivněna studijním oborem?
Autoři KUBÍČKOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant, domácí), Vladimír NULÍČEK (203 Česká republika, domácí) a Irena JINDŘICHOVSKÁ (203 Česká republika).
Vydání International Journal of Management Science and Business Administration, Zagreb, Research Leap, 2019, 1849-5419.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50205 Accounting
Stát vydavatele Chorvatsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Celý text článku
Kód RIV RIV/04274644:_____/19:#0000521
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.18775/ijmsba.1849-5664-5419.2014.56.1002
Klíčová slova česky Financial literacy, Secondary school, Finance, Management of family finance
Klíčová slova anglicky Financial literacy; Secondary school; Finance; Management of family finance
Štítky AR 2019-2020, RIV_2020, unor_2020_o, xJ5
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Změněno: 9. 4. 2020 12:00.
Anotace
The transition to a market economy system, changes in the lifestyle, the impact of new technologies, strengthening marketing efforts of financial intermediaries, all place increasing pressure on the ability to make correct financial judgments and the decisions, generally referred to as “financial literacy”. However, the content of this term is not defined precisely, many research studies analyzed this phenomenon and confirmed relatively low levels both in adults and in the young generation and its dependence on many factors. The aim of our study is to find out if the level of financial literacy is affected by the field of the study. We used a questionnaire-based research methodology. We asked two student groups to compare and provide the solution to three model financial situations. One group included students of a business academy and the second group included students of a secondary grammar school. Our results confirmed the slightly higher level of financial literacy of the students of the grammar school. The differences between these two groups of students did not confirm the impact of the field of study but turned our attention to other influencing factors.
Anotace česky
Přechod na systém tržního hospodářství, změny životního stylu, dopad nových technologií, posílení marketingového úsilí finančních zprostředkovatelů, to vše vytváří rostoucí tlak na schopnost provádět správné finanční úsudky a rozhodnutí, obecně označovaná jako „finanční gramotnost“. . Obsah tohoto pojmu však není přesně definován, mnoho výzkumných studií tento jev analyzovalo a potvrdilo relativně nízké úrovně u dospělých i u mladé generace a její závislost na mnoha faktorech. Cílem naší studie je zjistit, zda je úroveň finanční gramotnosti ovlivněna oborem studia. Použili jsme dotazníkovou metodologii výzkumu. Požádali jsme dvě studentské skupiny, aby porovnaly a poskytly řešení tří modelových finančních situací. Jedna skupina zahrnovala studenty obchodní akademie a druhá skupina zahrnovala studenty středního gymnázia. Naše výsledky potvrdily mírně vyšší úroveň finanční gramotnosti studentů gymnázia. Rozdíly mezi těmito dvěma skupinami studentů nepotvrdily dopad studijního oboru, ale obrátily naši pozornost na další ovlivňující faktory.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 11:19