D 2019

Společenská odpovědnost v profesionálním fotbale

KUNZ, Vilém

Basic information

Original name

Společenská odpovědnost v profesionálním fotbale

Name in Czech

Společenská odpovědnost v profesionálním fotbale

Name (in English)

CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN PROFESSIONAL FOOTBALL

Authors

KUNZ, Vilém

Edition

Bratislava, Žiak, Pohyb, Edukácia, Vedecký sborník 2019 Scientific Proceedins 2019, p. 152-163, 12 pp. 2019

Publisher

Univerzita Komenského v Bratislave

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-223-4796-9

Keywords (in Czech)

Společenská odpovědnost ve sportu, fotbal, FIFA, Fortuna liga, FK Teplice

Keywords in English

Corporate social responsibility in sport, football, FIFA, Fortuna league, FC Teplice

Tags

AR 2019-2020, unor_2020_o, xD2

Tags

Reviewed
Změněno: 11/11/2019 08:00, Bc. Jan Peterec

Abstract

ORIG EN

V originále

Účelem příspěvku je přiblížit situaci v uplatňování principů konceptu společenské odpovědnosti v profesionálním fotbale, přičemž se zaměřuje zejména na zjištění aktuální situace v této oblasti v českém fotbalovém prostředí. Jedním z cílů příspěvku je také poodhalit přístup k CSR na příkladu konkrétního klubu, FK Teplice, který patří mezi lídry v této oblasti v ČR. Autor v příspěvku kombinuje závěry sekundární analýzy dat, obsahové analýzy webových stránek a vlastního empirického šetření založeného na sérii polostrukutrovaných rozhovorů. Příspěvek ukazuje, že existují poměrně značné rozdíly v míře uplatňování principů CSR v řídící praxi klubů v nejvýznamnějších evropských ligových soutěžích (Anglie, Německo) a v české fotbalové lize. Dosažená zjištění mohou být nejen cennou reflexí k zamyšlení se nad dalším směřováním CSR inciativ v českém fotbalovém prostředí.

In English

The goal of the paper is to outline the application process of the corporate social responsibility (CSR) principles in professional football while focusing on detecting the current situation in this area in the Czech football environment. One aim of the paper is to reveal an attitude towards CSR based on an example of a particular club, FC Teplice, which belongs among the leaders in this area in the Czech Republic. The author combines the conclusions of secondary data analysis, content analysis of web pages and his own empirical survey based on a series of semistructured interviews. The paper further reveals significant differences in the level of CSR principles application in the management practices of clubs in the most important European league competitions (England, Germany) and in the Czech football league as well. The achieved findings can serve as a valuable reflection of the future direction of CSR initiatives in the Czech football environment.
Displayed: 25/12/2024 06:15