ŘÍHOVÁ, Lenka, Přemysl PÍSAŘ a Karel HAVLÍČEK. Innovation potential of cross-generational creative teams in the EU. Problems and Perspectives in Management. Sumy (Ukraine): LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”, roč. 17, č. 4, s. 38-51. ISSN 1727-7051. doi:10.21511/ppm.17(4).2019.04. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Innovation potential of cross-generational creative teams in the EU
Název česky Inovační potenciál mezigeneračních týmů v EU
Autoři ŘÍHOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Přemysl PÍSAŘ (203 Česká republika, domácí) a Karel HAVLÍČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Problems and Perspectives in Management, Sumy (Ukraine), LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives” 2019, 1727-7051.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Ukrajina
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/19:#0000527
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.21511/ppm.17(4).2019.04
Klíčová slova česky experimentální testování, lidské zdroje, inovace, inovační strategie, práce, namagement
Klíčová slova anglicky experimental testing; human resource; innovation; innovation strategy; labor; management
Štítky AR 2019-2020, experimental testing, human resource, innovation, innovation strategy, labor, management, RIV_2020, SCOPUS, unor_2020_o, xJ3
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 27. 4. 2020 08:22.
Anotace
The goal of this article is to define the key factors for the development of cross-generational creative teams, the application of which can help businesses achieve maximum use of their human capital and thereby increase their innovative potential. The need to explore this issue is due not only to technical and technological development, which is fundamentally changing the content of work and the approach to work, but also due to the current lack of workers on the labor market of the Czech Republic and other EU countries. Findings from this article are based on a quantitative study on the research sample of 341 SMEs from the EU for the period 2017–2019. The data examined were obtained based on a personalized questionnaire in the SMEs. The outputs of the key factors for innovation potential of cross-generational creative teams’ linear correlation were further validated by experimental testing on a selected set of successful creative teams. During this testing in the form of in-depth semi-structured interviews, key areas of human resource management were defined in order to achieve more efficient use of human capital. It was confirmed that cross-generational creative teams have an influence on the innovative planning or financial health of a company, and four key areas of HR management were defined to increase the innovation potential of human capital: care and motivation of existing creative team members; acquisition of new creative team members; defining the competencies of creative team members; communication and digital culture.
Anotace česky
Cílem tohoto článku je definovat klíčové faktory pro rozvoj mezigenerační kreativní týmy, jejichž aplikace pomůže podnikům dosáhnout maxima využití jejich lidského kapitálu, a tím zvýšení jejich inovačního potenciálu. Potřeba prozkoumat tento problém není způsoben pouze technickým a technologickým rozvojem, který je zásadně mění obsah práce a přístup k práci, ale také díky na současný nedostatek pracovníků na trhu práce v České republice a dalších zemích EU země. Zjištění z tohoto článku vycházejí z kvantitativní studie o výzkumu vzorek 341 malých a středních podniků z EU za období 2017–2019. Prověřená data byla získané na základě personalizovaného dotazníku v malých a středních podnicích. Výstupy klíče faktory pro inovační potenciál lineární korelace mezigeneračních tvůrčích týmů byly dále validovány experimentálním testováním na vybrané sadě úspěšných kreativ týmy. Během tohoto testování ve formě hloubkových polostrukturovaných rozhovorů, klíčových oblastí řízení lidských zdrojů byly definovány s cílem dosáhnout efektivnějšího využití lidského kapitálu. Bylo potvrzeno, že mezigenerační tvůrčí týmy mají vliv o inovativním plánování nebo finančním zdraví společnosti a čtyřech klíčových oblastech řízení lidských zdrojů bylo definováno pro zvýšení inovačního potenciálu lidského kapitálu: péče a motivace stávajících členů kreativního týmu; získání nové kreativy členové týmu; definování kompetencí členů tvůrčího týmu; sdělení a digitální kultura.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 16:14