HES, Aleš. Aspekty globální a regionální marketingové komunikace v České republice (Aspects of Global and Regional Marketing Communications in the Czech Republic). In Marie Hesková a kol. Současné trendy a výzvy v oblasti ekonomiky a marketingu. 1st ed. České Budějovice: VŠERS, z.ú. p. 10-17. ISBN 978-80-7556-054-4. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Aspekty globální a regionální marketingové komunikace v České republice
Name in Czech Aspekty globální a regionální marketingové komunikace v České republice
Name (in English) Aspects of Global and Regional Marketing Communications in the Czech Republic
Authors HES, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. České Budějovice, Současné trendy a výzvy v oblasti ekonomiky a marketingu, p. 10-17, 8 pp. 2019.
Publisher VŠERS, z.ú.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50803 Information science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/04274644:_____/19:#0000533
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-7556-054-4
Keywords (in Czech) Globalizace; regionální vývoj; kultura; komunikace; marketing; turbulence.
Keywords in English Globalization; regional development; culture; communication; marketing; turbulence.
Tags AR 2019-2020, RIV_2020, unor_2020_o, xC2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 8/4/2020 14:07.
Abstract
S rostoucími globalizačními procesy světové populace je komunikace důležitým prostředkem stability post moderní společnosti. Může nastolit i odstranit příčiny vzniků komunikačních šumů, které se mohou rozrůst i do konfliktní podoby. Trend globalizace souvisí významně se změnami ve skupině vlivných ekonomických hráčů světa, jako např. Číny, Brazílie a Indie. Tyto hráči budou daleko ostřeji postupovat proti stávajícím klíčovým ekonomikám - USA a EU. V oblasti komunikace se zde stále více prosazuje kultura postmoderny, založená na působení a vlivu masmédií a širokou otevřeností ekonomického prostředí. To je příčinnou nekontrolovatelného pohybu finančního kapitálu, ekonomických turbulencí a kulturního kolapsu společnosti. Příspěvek se zabývá aspekty formulačních prostředků uplatnitelných jak v globálním, tak i v regionálním prostředí České republiky.
Abstract (in English)
With the growing globalization processes of the world's population, communication is an important means of stability for post-modern society. It can also address the causes of the emergence of communication noise, which can grow into a conflicting form. The trend of globalization is associated with changes in a group of influential economic players in the world, such as China, Brazil and India. These players will go far farther from the current key economies - the US and the EU. In the field of communication, the postmodern culture is increasingly being promoted, based on the influence and influence of the mass media and the wide openness of the economic environment. This is a causal uncontrollable movement of financial capital, economic turbulence, and the cultural collapse of society. The paper deals with aspects of formulation means applicable to both the global and the regional environment of the Czech Republic.
PrintDisplayed: 28/3/2024 23:36