Detailed Information on Publication Record
2019
Students’ knowledge of mathematical definitions
ULRYCHOVÁ, Eva and Diana BÍLKOVÁBasic information
Original name
Students’ knowledge of mathematical definitions
Name in Czech
Znalost studentů matematických definic
Authors
ULRYCHOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Diana BÍLKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Slaný, The 13th International Days of Statistics and Economics, p. 1558-1567, 10 pp. 2019
Publisher
Melandrium
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/04274644:_____/19:#0000594
Organization unit
University of Finance and Administration
ISBN
978-80-87990-18-6
UT WoS
000589182000158
Keywords (in Czech)
matematika; definice; student; gender
Keywords in English
mathematics; definition; student; gender
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 14/4/2021 08:39, Bc. Jan Peterec
V originále
The paper deals with results of the mathematics tests conducted at the University of Finance and Administration in Prague in school years 2015/16 – 2018/19. The tests consisted of three theoretical questions, namely basic definitions from linear algebra. Students’ ability to formulate these definitions is tested and the success of the formulations is evaluated. The results obtained in four consecutive school years are compared and any potential trends in growth or decline in student performance are examined. Moreover, the correlation between student’s ability to formulate definitions and his/her gender is examined.
In Czech
Článek se zabývá výsledky testů z matematiky zadaných na Vysoké škole finanční a správní v Praze ve školních letech 2015/16 – 2018/19. Testy sestávaly ze tří teoretických otázek – definic pojmů z oblasti lineární algebry, byla zkoumána schopnost studentů tyto definice zformulovat. Výsledky ze čtyř po sobě následujících školních roků jsou porovnány a je zkoumáno, zda dochází k nárůstu či poklesu úspěšnosti studentů. Navíc je schopnost studentů formulovat definice zkoumána z genderového hlediska.