LACINA, Karel. Significance of Destination Manangement for Contemporary Tourism Industry. In Klokner Tomáš. ACTA IURIDICA SLADKOVICIENSIA XV.(Právnické studie). 1st ed. Slovenská republika,un. Danubius: Vysoká škola Danubius a autori. p. 135-147. ISBN 978-80-7392-329-7. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Significance of Destination Manangement for Contemporary Tourism Industry
Authors LACINA, Karel.
Edition 1. vyd. Slovenská republika,un. Danubius, ACTA IURIDICA SLADKOVICIENSIA XV.(Právnické studie), p. 135-147, 13 pp. 2019.
Publisher Vysoká škola Danubius a autori
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-7392-329-7
Keywords (in Czech) cestovní ruch; destinace; destinační management
Keywords in English tourism industry; destinations; destination management
Tags AR 2019-2020, POZNÁMKA, unor_2020_o, xD2
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 19/3/2020 13:42.
Abstract
Tourism industry is dynamically developed not only in the European continent but also in North America, Asia, the Middle East, the Australia and in the Pacific area predominantly in the last thirty five years.It represents - among others – the sources for the many regions and localities economic and social development.Predominantly localities characterized as the tourism destinations managed on the basis of destination management and marketing strategies principles implementation confirm the truth of such a strategic approach.
Abstract (in Czech)
Cestovní ruch se zejména v posledních třiceti letech dynamicky rozvíjí nejen na evropském kontinentu, nýbrž i v Severní Americe, Asii, na Středním východu, Austrálii a v Tichomořské oblasti. Vytváří mimo jiné zdroje pro ekonomický a sociální rozvoj mnoha regionů a lokalit. Zvláště subregiony charakterizované jako turistické destinace a řízené na bázi destinačního managementu a implementace zásad marketingových strategií dokládají správnost výše charakterizovaného strategického přístupu.
PrintDisplayed: 16/4/2024 14:42