D 2004

K součaným problémů výkladu účetnictví

KUBÍČKOVÁ, Dana

Základní údaje

Originální název

K součaným problémů výkladu účetnictví

Název česky

K součaným problémů výkladu účetnictví

Název anglicky

Contemporary Problems of Accounting Education

Autoři

KUBÍČKOVÁ, Dana

Vydání

Praha, Trendy ve výuce účetnictví na vysokých školách neuniversitního směru, od s. 43-47, 5 s. 2004

Nakladatel

SVŠES, Praha

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

80-86744-10-8

Klíčová slova česky

Mezinárodní účetní standardy, Výuka účetnictví, České účetní standardy

Klíčová slova anglicky

International accounting standards, Accounting education, Czech accounting standards

Štítky

POZNÁMKA
Změněno: 6. 4. 2020 10:14, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

ORIG EN

V originále

Změny, k nimž dochází v účetnictví, jsou obvykle charakterizovány jako snižování přísné centrální regulace účetnictví a růst samostatnosti účtujících jednotek při řešení účetní situací. Jako hlavní projev této tendence je uváděna směrná účtová osnova a požadavek jejího dopracování do účtového rozvrhu dle podmínek účetní jednotky, zrušení stanovených postupů účtování a mnohé další. Tento fakt přináší nové podmínky a otázky do výkladu účetnictví na všech typech a úrovních škol: jak přistupovat k výkladu účetnictví, co z problematiky účtování učit, jak vykládat účetní řešení jednotlivých oblastí. Nad těmito a dalšími otázkami se zamýšlím ve svém příspěvku.

Anglicky

Changes in accounting are typically characterized as reducing strict central accounting regulation and increasing the autonomy of accounting entities in dealing with accounting situations. The main manifestation of this trend is the indicative chart of accounts and the requirement for its completion in the accounting schedule according to the conditions of the entity, the abolition of established accounting procedures and many others. This fact brings new conditions and questions to the interpretation of accounting at all types and levels of schools: how to approach the interpretation of accounting, what to teach in accounting issues, how to interpret accounting solutions of individual areas. These and other issues are discussed in my paper.
Zobrazeno: 26. 12. 2024 07:27