Detailed Information on Publication Record
2004
K součaným problémů výkladu účetnictví
KUBÍČKOVÁ, DanaBasic information
Original name
K součaným problémů výkladu účetnictví
Name in Czech
K součaným problémů výkladu účetnictví
Name (in English)
Contemporary Problems of Accounting Education
Authors
KUBÍČKOVÁ, Dana
Edition
Praha, Sborník konference SVŠES Praha, p. 43-47, 5 pp. 2004
Publisher
SVŠES
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50205 Accounting
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
ISBN
80-86744-10-8
Keywords (in Czech)
Mezinárodní účetní standardy, Výuka účetnictví, České účetní standardy
Keywords in English
nternational accounting standards, Accounting education, Czech accounting standards
Tags
Změněno: 6/4/2020 10:13, Ing. Dominika Moravcová
V originále
Změny, k nimž dochází v účetnictví, jsou obvykle charakterizovány jako snižování přísné centrální regulace účetnictví a růst samostatnosti účtujících jednotek při řešení účetní situací. Jako hlavní projev této tendence je uváděna směrná účtová osnova a požadavek jejího dopracování do účtového rozvrhu dle podmínek účetní jednotky, zrušení stanovených postupů účtování a mnohé další. Tento fakt přináší nové podmínky a otázky do výkladu účetnictví na všech typech a úrovních škol: jak přistupovat k výkladu účetnictví, co z problematiky účtování učit, jak vykládat účetní řešení jednotlivých oblastí. Nad těmito a dalšími otázkami se zamýšlím ve svém příspěvku.
In English
hanges in accounting are typically characterized as reducing strict central accounting regulation and increasing the autonomy of accounting entities in dealing with accounting situations. The main manifestation of this trend is the indicative chart of accounts and the requirement for its completion in the accounting schedule according to the conditions of the entity, the abolition of established accounting procedures and many others. This fact brings new conditions and questions to the interpretation of accounting at all types and levels of schools: how to approach the interpretation of accounting, what to teach in accounting issues, how to interpret accounting solutions of individual areas. These and other issues are discussed in my paper.