2019
Support for family businesses from the public sector
PETRŮ, NaděždaZákladní údaje
Originální název
Support for family businesses from the public sector
Název česky
Podpora rodinného podnikání veřejným sektorem
Autoři
PETRŮ, Naděžda (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Česká republika, INTERNATIONAL CONFERENCE MODERNIZATION OF PUBLIC ADMINISTRATION, od s. 39-47, 9 s. 2019
Nakladatel
Public Administration Educational Institute o.p.s.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/04274644:_____/19:#0000602
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-907057-6-0
Klíčová slova česky
Rodinné podnikání, veřejný sektor, veřejná podpora, MSP.
Klíčová slova anglicky
Family business; public sector; public support; SMEs.
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 4. 2021 08:44, Bc. Jan Peterec
V originále
Family firms are the largest source of jobs in the private sector, also because, thanks to their family character, they have a greater ability to overcome difficult periods. This group of entrepreneurs forms the service base in rural areas, it ensures stability of employment in the regions, it maintains traditions, original products, and is one of the pillars of social peace in regions. However, they have not been supported by the public sector so far. The aim of the paper is, based on a qualitative research output - generalised discussions of owners and successors of family firms - to propose steps of financial and non-financial support for the development of this type of enterprises in the Czech Republic.
Česky
Rodinné firmy jsou největším zdrojem pracovních míst v soukromém sektoru, a to i díky tomu, že jejich rodinná povaha má větší schopnost přečkat složitá období. Tato skupina podnikatelů je základem obslužnosti venkova, stability zaměstnanosti v regionu, je nositelem tradic, původních produktů, je jedním z pilířů sociálního smíru v rámci regionů. Dosud však nejsou podporovány veřejným sektorem. Cílem příspěvku je na základě výstupu kvalitativního výzkumu – zobecnění diskusí majitelů a nástupníků rodinných firem - navrhnout kroky finanční a nefinanční podpory rozvoje tohoto typu podnikání v ČR.