KUBÍČKOVÁ, Dana a Vladimír NULÍČEK. Does the Financial Literacy Increase During the Secondary School Study? In Pavel JEDLIČKA, Petra MAREŠOVÁ, Krzysztof FIRLEJ, Ivan SOUKAL. Proceedings of the international scientific conference Hradec Economic Days 2020. 1. vyd. Hradec Králové: University of Hradec Králové. s. 399-406. ISBN 978-80-7435-776-3. doi:10.36689/uhk/hed/2020-01-000. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Does the Financial Literacy Increase During the Secondary School Study?
Název česky Zvyšuje se finanční gramotnost během středoškolského studia?
Autoři KUBÍČKOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant, domácí) a Vladimír NULÍČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Hradec Králové, Proceedings of the international scientific conference Hradec Economic Days 2020, od s. 399-406, 8 s. 2020.
Nakladatel University of Hradec Králové
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Sborník z konference na stránce ke stažení
Kód RIV RIV/04274644:_____/20:#0000604
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-7435-776-3
Doi http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2020-01-000
UT WoS 000568108700044
Klíčová slova česky Financial literacy, Finance, Financial decision
Klíčová slova anglicky Financial literacy; Finance; Financial decision
Štítky AR 2019-2020, konference_WOS, odmeny_2021, POZNÁMKA, RIV_2021, unor_2020_o, xD1_překvalifikování, xD2
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 6. 4. 2021 12:37.
Anotace
Background: The development of new technologies, changes in the functioning of the economy in national and international space, growth in the financial sector place increasing pressure on the man´s ability referred to as “a financial literacy". Our study aims to find out if and how does the level of financial literacy of young people change during their study of the secondary grammar school. (2) Methods: The research methodology is based on the questionnaire survey, in which the solution of the four model situations was asked. We focused on three age groups of students: the first included the students of the second year of study. The second group included the students of the fifth year of study, and the third group included the students of the eight years of study. (3) Results: The results did not confirm an increasing level of financial literacy depending on the length of study. (4) Conclusion: The level of financial literacy does not change during the secondary school study. Limitation of the results lies in the number of respondents and only one type of secondary school and also in the model situation, which tests the students´ ability to make financial decision.
Anotace česky
Souvislosti: Vývoj nových technologií, změny ve fungování ekonomiky v národním i mezinárodním prostoru, růst ve finančním sektoru vytváří rostoucí tlak na schopnost člověka označovanou jako „finanční gramotnost“. Cílem naší studie je zjistit, zda a jak se mění úroveň finanční gramotnosti mladých lidí v průběhu studia na gymnáziu. (2) Metody: Metodologie výzkumu vychází z dotazníkového šetření, v němž bylo požadováno řešení čtyř modelových situací. zaměřené na tři věkové skupiny studentů: první zahrnovala studenty druhého ročníku studia, druhá skupina zahrnovala studenty pátého ročníku studia a třetí skupinu zahrnovali studenty osmiletého studia. (3) Výsledky: Výsledky nepotvrdily zvyšující se úroveň finanční gramotnosti v závislosti na délce studia. (4) Závěr: Úroveň finanční gramotnosti se během studia na střední škole nemění. Výsledky spočívají v počtu respondentů a pouze v jednom typu střední školy a také v modelové situaci, která testuje schopnost studentů učinit finanční rozhodnutí.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 06:49