D 2020

Does the Financial Literacy Increase During the Secondary School Study?

KUBÍČKOVÁ, Dana a Vladimír NULÍČEK

Základní údaje

Originální název

Does the Financial Literacy Increase During the Secondary School Study?

Název česky

Zvyšuje se finanční gramotnost během středoškolského studia?

Autoři

KUBÍČKOVÁ, Dana (203 Česká republika, garant, domácí) a Vladimír NULÍČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Hradec Králové, Proceedings of the international scientific conference Hradec Economic Days 2020, od s. 399-406, 8 s. 2020

Nakladatel

University of Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Sborník z konference na stránce ke stažení

Kód RIV

RIV/04274644:_____/20:#0000604

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-7435-776-3

DOI

https://doi.org/10.36689/uhk/hed/2020-01-000

UT WoS

000568108700044

Klíčová slova česky

Financial literacy, Finance, Financial decision

Klíčová slova anglicky

Financial literacy; Finance; Financial decision

Štítky

AR 2019-2020, konference_WOS, odmeny_2021, POZNÁMKA, RIV_2021, unor_2020_o, xD1_překvalifikování, xD2
Změněno: 6. 4. 2021 12:37, Bc. Jan Peterec

Anotace

ORIG CZ

V originále

Background: The development of new technologies, changes in the functioning of the economy in national and international space, growth in the financial sector place increasing pressure on the man´s ability referred to as “a financial literacy". Our study aims to find out if and how does the level of financial literacy of young people change during their study of the secondary grammar school. (2) Methods: The research methodology is based on the questionnaire survey, in which the solution of the four model situations was asked. We focused on three age groups of students: the first included the students of the second year of study. The second group included the students of the fifth year of study, and the third group included the students of the eight years of study. (3) Results: The results did not confirm an increasing level of financial literacy depending on the length of study. (4) Conclusion: The level of financial literacy does not change during the secondary school study. Limitation of the results lies in the number of respondents and only one type of secondary school and also in the model situation, which tests the students´ ability to make financial decision.

Česky

Souvislosti: Vývoj nových technologií, změny ve fungování ekonomiky v národním i mezinárodním prostoru, růst ve finančním sektoru vytváří rostoucí tlak na schopnost člověka označovanou jako „finanční gramotnost“. Cílem naší studie je zjistit, zda a jak se mění úroveň finanční gramotnosti mladých lidí v průběhu studia na gymnáziu. (2) Metody: Metodologie výzkumu vychází z dotazníkového šetření, v němž bylo požadováno řešení čtyř modelových situací. zaměřené na tři věkové skupiny studentů: první zahrnovala studenty druhého ročníku studia, druhá skupina zahrnovala studenty pátého ročníku studia a třetí skupinu zahrnovali studenty osmiletého studia. (3) Výsledky: Výsledky nepotvrdily zvyšující se úroveň finanční gramotnosti v závislosti na délce studia. (4) Závěr: Úroveň finanční gramotnosti se během studia na střední škole nemění. Výsledky spočívají v počtu respondentů a pouze v jednom typu střední školy a také v modelové situaci, která testuje schopnost studentů učinit finanční rozhodnutí.
Zobrazeno: 2. 10. 2025 01:32