VALENČÍK, Radim, S. L. SAZANOVA a B. A. ERZKNYAN. Produktivnoye potrebleniye i ekonomicheskiye kommunikatsii. Putevoditel' predprinimatelya. Moskva: Rossiyskaya Akademiya predprinimatel'stva, roč. 13, č. 1, s. 118-129. ISSN 2073-9885. doi:10.24182/2073-9885-2020-13-1-118-129. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Produktivnoye potrebleniye i ekonomicheskiye kommunikatsii
Název česky Produktivní spotřeba a ekonomická komunikace
Název anglicky Productive consumption and economic communication
Autoři VALENČÍK, Radim (203 Česká republika, garant, domácí), S. L. SAZANOVA a B. A. ERZKNYAN.
Vydání Putevoditel' predprinimatelya, Moskva, Rossiyskaya Akademiya predprinimatel'stva, 2020, 2073-9885.
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/20:#0000613
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.24182/2073-9885-2020-13-1-118-129
Klíčová slova česky Teorie spotřebitele, teorie chování teorie produktivní spotřeby, EKONOMICKÉ TEORIE KOMUNIKACE ekonomická rovnováha úplná racionální LIMITED racionalita, iracionalita, teorie chování spotřebitele, teorie produktivního chování, teorie produktivní spotřeby, ekonomická komunikace, teorie ekonomické rovnováhy, racionalita, omezená racionalita, iracionalita
Klíčová slova anglicky THEORY OF CONSUMER BEHAVIOR; THEORY OF PRODUCER BEHAVIOR; THEORY OF PRODUCTIVE CONSUMPTION; ECONOMIC COMMUNICATIONS; THEORY OF ECONOMIC EQUILIBRIUM; COMPLETE RATIONALITY; LIMITED RATIONALITY; IRRATIONALITY
Štítky AR 2019-2020, RIV_2021, unor_2020_o, xJ5
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 6. 4. 2021 14:10.
Anotace
Sovremennaya ekonomicheskaya teoriya ne mozhet preodolet' neoklassicheskuyu dikhotomiyu «proizvoditel'-potrebitel'», kotoraya protivorechit printsipu metodologicheskogo atomizma i poetomu yavlyayetsya metodologicheskoy problemoy. Avtory obnaruzhili, chto dikhotomiya «proizvoditel'-potrebitel'» chastichno reshayetsya s pomoshch'yu teoreticheskikh instrumentov, takikh kak ravnovesnyy podkhod i balansovyy metod, no eto ne yavlyayetsya metodologicheskim resheniyem. Avtory dokazali, chto resheniyem dikhotomii «proizvoditel'-potrebitel'» mozhet byt' sintez teorii proizvoditel'nogo potrebleniya i teorii ekonomicheskikh kommunikatsiy.
Anotace česky
Moderní ekonomická teorie nemůže překonat neoklasickou dichotomii mezi výrobcem a spotřebitelem, která je v rozporu se zásadou metodologického atomismu, a proto je metodickým problémem. Autoři zjistili, že dichotomie producent-spotřebitel je částečně řešena pomocí teoretických nástrojů, jako je rovnovážný přístup a metoda rovnováhy, ale nejedná se o metodologické řešení. Autoři prokázali, že řešením dichotomie mezi výrobcem a spotřebitelem může být syntéza teorie produktivní spotřeby a teorie ekonomické komunikace.
Anotace anglicky
Modern economic theory cannot overcome the neoclassical dichotomy «producer - consumer», which contradicts the principle of methodological atomism and therefore is a methodological problem. The authors found that the producer-consumer dichotomy is partially solved with the help of theoretical tools such as the equilibrium approach and the balance method, but this is not a methodological solution. The authors proved that the solution to the producer-consumer dichotomy can be a synthesis of the theory of productive consumption and the theory of economic communications.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 15:18