2020
Produktivnoye potrebleniye i ekonomicheskiye kommunikatsii
VALENČÍK, Radim, S. L. SAZANOVA a B. A. ERZKNYANZákladní údaje
Originální název
Produktivnoye potrebleniye i ekonomicheskiye kommunikatsii
Název česky
Produktivní spotřeba a ekonomická komunikace
Název anglicky
Productive consumption and economic communication
Autoři
VALENČÍK, Radim (203 Česká republika, garant, domácí), S. L. SAZANOVA a B. A. ERZKNYAN
Vydání
Putevoditel' predprinimatelya, Moskva, Rossiyskaya Akademiya predprinimatel'stva, 2020, 2073-9885
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Rusko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/04274644:_____/20:#0000613
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Teorie spotřebitele, teorie chování teorie produktivní spotřeby, EKONOMICKÉ TEORIE KOMUNIKACE ekonomická rovnováha úplná racionální LIMITED racionalita, iracionalita, teorie chování spotřebitele, teorie produktivního chování, teorie produktivní spotřeby, ekonomická komunikace, teorie ekonomické rovnováhy, racionalita, omezená racionalita, iracionalita
Klíčová slova anglicky
THEORY OF CONSUMER BEHAVIOR; THEORY OF PRODUCER BEHAVIOR; THEORY OF PRODUCTIVE CONSUMPTION; ECONOMIC COMMUNICATIONS; THEORY OF ECONOMIC EQUILIBRIUM; COMPLETE RATIONALITY; LIMITED RATIONALITY; IRRATIONALITY
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2021 14:10, Bc. Jan Peterec
V originále
Sovremennaya ekonomicheskaya teoriya ne mozhet preodolet' neoklassicheskuyu dikhotomiyu «proizvoditel'-potrebitel'», kotoraya protivorechit printsipu metodologicheskogo atomizma i poetomu yavlyayetsya metodologicheskoy problemoy. Avtory obnaruzhili, chto dikhotomiya «proizvoditel'-potrebitel'» chastichno reshayetsya s pomoshch'yu teoreticheskikh instrumentov, takikh kak ravnovesnyy podkhod i balansovyy metod, no eto ne yavlyayetsya metodologicheskim resheniyem. Avtory dokazali, chto resheniyem dikhotomii «proizvoditel'-potrebitel'» mozhet byt' sintez teorii proizvoditel'nogo potrebleniya i teorii ekonomicheskikh kommunikatsiy.
Česky
Moderní ekonomická teorie nemůže překonat neoklasickou dichotomii mezi výrobcem a spotřebitelem, která je v rozporu se zásadou metodologického atomismu, a proto je metodickým problémem. Autoři zjistili, že dichotomie producent-spotřebitel je částečně řešena pomocí teoretických nástrojů, jako je rovnovážný přístup a metoda rovnováhy, ale nejedná se o metodologické řešení. Autoři prokázali, že řešením dichotomie mezi výrobcem a spotřebitelem může být syntéza teorie produktivní spotřeby a teorie ekonomické komunikace.
Anglicky
Modern economic theory cannot overcome the neoclassical dichotomy «producer - consumer», which contradicts the principle of methodological atomism and therefore is a methodological problem. The authors found that the producer-consumer dichotomy is partially solved with the help of theoretical tools such as the equilibrium approach and the balance method, but this is not a methodological solution. The authors proved that the solution to the producer-consumer dichotomy can be a synthesis of the theory of productive consumption and the theory of economic communications.