2020
Produktivnoye potrebleniye i ekonomicheskiye kommunikatsii
VALENČÍK, Radim; S. L. SAZANOVA and B. A. ERZKNYANBasic information
Original name
Produktivnoye potrebleniye i ekonomicheskiye kommunikatsii
Name in Czech
Produktivní spotřeba a ekonomická komunikace
Name (in English)
Productive consumption and economic communication
Authors
VALENČÍK, Radim (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); S. L. SAZANOVA and B. A. ERZKNYAN
Edition
Putevoditel' predprinimatelya, Moskva, Rossiyskaya Akademiya predprinimatel'stva, 2020, 2073-9885
Other information
Language
Russian
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Russian Federation
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
RIV identification code
RIV/04274644:_____/20:#0000613
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Teorie spotřebitele, teorie chování teorie produktivní spotřeby, EKONOMICKÉ TEORIE KOMUNIKACE ekonomická rovnováha úplná racionální LIMITED racionalita, iracionalita, teorie chování spotřebitele, teorie produktivního chování, teorie produktivní spotřeby, ekonomická komunikace, teorie ekonomické rovnováhy, racionalita, omezená racionalita, iracionalita
Keywords in English
THEORY OF CONSUMER BEHAVIOR; THEORY OF PRODUCER BEHAVIOR; THEORY OF PRODUCTIVE CONSUMPTION; ECONOMIC COMMUNICATIONS; THEORY OF ECONOMIC EQUILIBRIUM; COMPLETE RATIONALITY; LIMITED RATIONALITY; IRRATIONALITY
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 6/4/2021 14:10, Bc. Jan Peterec
V originále
Sovremennaya ekonomicheskaya teoriya ne mozhet preodolet' neoklassicheskuyu dikhotomiyu «proizvoditel'-potrebitel'», kotoraya protivorechit printsipu metodologicheskogo atomizma i poetomu yavlyayetsya metodologicheskoy problemoy. Avtory obnaruzhili, chto dikhotomiya «proizvoditel'-potrebitel'» chastichno reshayetsya s pomoshch'yu teoreticheskikh instrumentov, takikh kak ravnovesnyy podkhod i balansovyy metod, no eto ne yavlyayetsya metodologicheskim resheniyem. Avtory dokazali, chto resheniyem dikhotomii «proizvoditel'-potrebitel'» mozhet byt' sintez teorii proizvoditel'nogo potrebleniya i teorii ekonomicheskikh kommunikatsiy.
In Czech
Moderní ekonomická teorie nemůže překonat neoklasickou dichotomii mezi výrobcem a spotřebitelem, která je v rozporu se zásadou metodologického atomismu, a proto je metodickým problémem. Autoři zjistili, že dichotomie producent-spotřebitel je částečně řešena pomocí teoretických nástrojů, jako je rovnovážný přístup a metoda rovnováhy, ale nejedná se o metodologické řešení. Autoři prokázali, že řešením dichotomie mezi výrobcem a spotřebitelem může být syntéza teorie produktivní spotřeby a teorie ekonomické komunikace.