D 2004

K diferenciaci českého vysokého školství

HELÍSEK, Mojmír

Základní údaje

Originální název

K diferenciaci českého vysokého školství

Název česky

K diferenciaci českého vysokého školství

Název anglicky

On the differentiation of Czech higher education

Autoři

HELÍSEK, Mojmír

Vydání

Praha, Lidský kapitál a investice do vzdělání. Sborník z 7. ročníku mezinárodní konference. od s. 90-93, 4 s. 2004

Nakladatel

Vysoká škola finanční a správní, o.p.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

80-86754-28-6

Klíčová slova česky

vysoké školství, terciární vzdělávání, Education at a Glance

Klíčová slova anglicky

higher education, tertiary education, Education at a Glance
Změněno: 1. 6. 2020 23:44, prof. Ing. Mojmír Helísek, CSc.

Anotace

V originále

Jedním z očekávaných směrů diferenciace dalšího vývoje vysokých škol se zdá být nárůst počtu neuniverzitních vysokých škol, a to spíše v důsledku zakládání nových veřejných škol než nových soukromých škol. Dalším směrem diferenciace bude začlenění jednotlivých škol v třístupňovém systému studia. Zde je možno odlišit dvě skupiny škol. Vzhledem k jednoznačnému akcentu na kvantitativní rozvoj bakalářského stupně se zdá být nepravděpodobným rozsáhlé rozšiřování stávajících akreditací soukromých škol na magisterský stupeň studia resp. totéž u zamýšlených nových veřejných škol. Tato první skupina škol tedy zůstane u bakalářského stupně s odpovídající výukou.

Anglicky

One of the expected directions of differentiation of further development of higher education institutions seems to be an increase in the number of non-university higher education institutions, due to the establishment of new public schools rather than new private schools. Another direction of differentiation will be the inclusion of individual schools in a three-level study system. Here it is possible to distinguish two groups of schools. Given the clear emphasis on the quantitative development of the bachelor's degree, it seems unlikely the extensive extension of existing accreditations of private schools to the master's degree or the same for the intended new public schools. This first group of schools will therefore remain at the bachelor's degree with appropriate teaching.

Přiložené soubory