2004
K diferenciaci českého vysokého školství
HELÍSEK, MojmírZákladní údaje
Originální název
K diferenciaci českého vysokého školství
Název česky
K diferenciaci českého vysokého školství
Název anglicky
On the differentiation of Czech higher education
Autoři
HELÍSEK, Mojmír
Vydání
Praha, Lidský kapitál a investice do vzdělání. Sborník z 7. ročníku mezinárodní konference. od s. 90-93, 4 s. 2004
Nakladatel
Vysoká škola finanční a správní, o.p.s.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
80-86754-28-6
Klíčová slova česky
vysoké školství, terciární vzdělávání, Education at a Glance
Klíčová slova anglicky
higher education, tertiary education, Education at a Glance
Změněno: 1. 6. 2020 23:44, prof. Ing. Mojmír Helísek, CSc.
V originále
Jedním z očekávaných směrů diferenciace dalšího vývoje vysokých škol se zdá být nárůst počtu neuniverzitních vysokých škol, a to spíše v důsledku zakládání nových veřejných škol než nových soukromých škol. Dalším směrem diferenciace bude začlenění jednotlivých škol v třístupňovém systému studia. Zde je možno odlišit dvě skupiny škol. Vzhledem k jednoznačnému akcentu na kvantitativní rozvoj bakalářského stupně se zdá být nepravděpodobným rozsáhlé rozšiřování stávajících akreditací soukromých škol na magisterský stupeň studia resp. totéž u zamýšlených nových veřejných škol. Tato první skupina škol tedy zůstane u bakalářského stupně s odpovídající výukou.
Anglicky
One of the expected directions of differentiation of further development of higher education institutions seems to be an increase in the number of non-university higher education institutions, due to the establishment of new public schools rather than new private schools. Another direction of differentiation will be the inclusion of individual schools in a three-level study system. Here it is possible to distinguish two groups of schools. Given the clear emphasis on the quantitative development of the bachelor's degree, it seems unlikely the extensive extension of existing accreditations of private schools to the master's degree or the same for the intended new public schools. This first group of schools will therefore remain at the bachelor's degree with appropriate teaching.