J 2020

Audit of Museum Marketing Communication in the Modern Management Context

KUPEC, Václav, Michal LUKÁČ, Peter ŠTARCHOŇ and Gabriela PAJTINKOVÁ BARTÁKOVÁ

Basic information

Original name

Audit of Museum Marketing Communication in the Modern Management Context

Name in Czech

Audit marketingové komunikace muzea v kontextu moderního managementu

Authors

KUPEC, Václav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal LUKÁČ (703 Slovakia), Peter ŠTARCHOŇ (703 Slovakia) and Gabriela PAJTINKOVÁ BARTÁKOVÁ (703 Slovakia)

Edition

International Journal of Financial Studies, Basel, MDPI, 2020, 2227-7072

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Switzerland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Celý text článku

RIV identification code

RIV/04274644:_____/20:#0000643

Organization unit

University of Finance and Administration

DOI

http://dx.doi.org/10.3390/ijfs8030039

UT WoS

000578195600001

Keywords (in Czech)

audit; komunikace; management; marketing; museum; riziko

Keywords in English

audit; communication; management; marketing; museum; risk

Tags

AR 2019-2020, odmeny_2021, podíly, POZNÁMKA, RIV_2021, xJ3, časopis_WoS_SCOPUS

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 8/4/2021 08:27, Bc. Jan Peterec

Abstract

ORIG CZ

V originále

Marketing communication is a concise part of modern museum management. Museums operate in a competitive environment; therefore, it is important to pay sustained attention to every component of a given museum’s marketing communication. Changes, international trends, and visitor preferences have an influence on marketing communication. Museum management must devote expert deliberation towards determining which components of their marketing communication are significant for museum visitors. Moreover, the effectiveness of the use of expenses plays an important role in museum management; it is also essential to combine effectively the individual components of marketing communication. The present research aims to find a correlation between the components of museum marketing communication, which is not being addressed in detail in the contemporary research. The aim of the research is therefore to determine the dependence amongst elements of the marketing communication of museums on questioning the visitors. The aim was achieved by implementing the modern audit approach and empirical research into marketing communication: the Paper Aided Personal Interview (PAPI) method with a Likert scale, a reliability check with Cronbach’s alpha, and dependency determination with Pearson’s correlation. All results were investigated through the use of a questionnaire on the international EU 27 sample of museum visitors. These conclusions allow museum management to build their marketing communication on the principles of Economy, Efficiency, and Effectiveness (the 3E principles).

In Czech

Marketingová komunikace je stručnou součástí moderního řízení muzeí. Muzea fungují v konkurenčním prostředí; proto je důležité věnovat trvalou pozornost každé součásti marketingové komunikace daného muzea. Na marketingovou komunikaci mají vliv změny, mezinárodní trendy a preference návštěvníků. Vedení muzea musí věnovat odbornou pozornost tomu, aby určilo, které složky jejich marketingové komunikace jsou pro návštěvníky muzea významné. Kromě toho hraje významnou roli při správě muzeí účelnost využití nákladů; je také nezbytné účinně kombinovat jednotlivé složky marketingové komunikace. Cílem předkládaného výzkumu je najít korelaci mezi složkami marketingové komunikace v muzeích, která není v současném výzkumu podrobně řešena. Cílem výzkumu je proto zjistit závislost mezi prvky marketingové komunikace muzeí na dotazování návštěvníků. Cíle bylo dosaženo implementací moderního přístupu k auditu a empirického výzkumu marketingové komunikace: metoda Paper Aided Personal Interview (PAPI) s Likertovou stupnicí, kontrola spolehlivosti s Cronbachovým alfa a stanovení závislosti s Pearsonovou korelací. Všechny výsledky byly zkoumány pomocí dotazníku o mezinárodním vzorku návštěvníků muzea v EU 27. Tyto závěry umožňují vedení muzea budovat marketingovou komunikaci na principech hospodárnosti, účinnosti a efektivity (zásady 3E).
Displayed: 18/11/2024 04:04