J 2020

The Importance and Value of Knowledge in the Context of Informatization: The Problem of Knowledge Fragmentation

ŘEZNÍČEK, Václav and Zdeněk SMUTNÝ

Basic information

Original name

The Importance and Value of Knowledge in the Context of Informatization: The Problem of Knowledge Fragmentation

Name in Czech

Význam a hodnota znalosti v kontextu informatizace: Problém fragmentizace znalosti

Authors

ŘEZNÍČEK, Václav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Zdeněk SMUTNÝ (203 Czech Republic)

Edition

TEM Journal – Technology, Education, Management, Novi Pazar (Serbia), UIKTEN - Association for Information Communication Technology Education and Science, 2020, 2217-8309

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

10200 1.2 Computer and information sciences

Country of publisher

Serbia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/04274644:_____/20:#0000660

Organization unit

University of Finance and Administration

DOI

http://dx.doi.org/10.18421/TEM93-28

UT WoS

000565865300028

Keywords (in Czech)

znalosti, poznatek, data, informace, vzdělání, myšlení, informační společnost

Keywords in English

knowledge; piece of knowledge; data; information; education; thinking; information society

Tags

AR 2020-2021, IGA 7429-2020-02, odmeny_2021, RIV_2021, SCOPUS, xJ3, časopis_SCOPUS

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 8/4/2021 14:26, Bc. Jan Peterec

Abstract

ORIG CZ

V originále

This article attempts to explicate importance and value of knowledge in the context of informatization, while focusing on the problem of fragmentation of human knowledge in connection with the application of ICT in the process of education (or the process of learning).

In Czech

Článek se pokouší vysvětlit význam a hodnotu lidské znalosti v kontextu informatizace, přičemž se zaměřuje na problém fragmentizace znalostí v souvislosti s aplikací ICT v procesu vzdělávání (učení).
Displayed: 5/11/2024 10:24