D 2019

Creative Educational Labs Pave the Way for Education-based Marketing

KNIHOVÁ, Ladislava

Basic information

Original name

Creative Educational Labs Pave the Way for Education-based Marketing

Name in Czech

Kreativní vzdělávací laboratoře připravují cestu edukačnímu marketingu

Authors

KNIHOVÁ, Ladislava

Edition

1. vyd. Trnava, Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing Identity 2019: Offline is the new online”, 5th – 6th November 2019, Congress Hall of the Slovak Academy of Sciences, Smolenice, Slovakia, p. 104-117, 14 pp. 2019

Publisher

Fakulta masmediálnej komunikace

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50901 Other social sciences

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-572-0038-3

Keywords (in Czech)

Kreativní vzdělávací laboratoře. Vzdělávání zákazníků. Digitální komunikační kanály. Edukační marketing. Marketingové paradigma. Platformy sociálních médií.

Keywords in English

Creative educational labs. Customer education. Digital communication channels. Education-based marketing. Marketing paradigm. Social media platforms.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/1/2023 11:04, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Abstract

V originále

Customer education has been a common marketing practice for quite a long time. Originally, companies focused exclusively on products and their features in their communication activities towards customers. Nowadays, the true value of a product user base lies predominantly in the depth of its engagement. As such, companies and brands place community engagement at the heart of their marketing strategies. Moreover, the era of banner blindness and ad fatigue, resulting in declining ad performance, represents new challenges for marketing experts. In their attempt to seek innovative and effective communication channels, companies started to recognize the high potential of customer education as a tool for boosting customer loyalty and accelerating the overall positive impact in terms of their business results. The objective of this paper is twofold. First, based on Apple's innovative education programme, called “Today at Apple”, to examine, analyse and critically evaluate the innovative methods, formats, content and potential of customer education used in current marketing practice. Second, this paper aims to start an academic discussion focusing on establishing education-based marketing among fully recognized, proven and accepted marketing strategies.

In Czech

Vzdělávání zákazníků je již dlouhou dobu běžnou marketingovou praxí. Původně se společnosti při svých komunikačních aktivitách se zákazníky zaměřovaly výhradně na produkty a jejich vlastnosti. Skutečná hodnota uživatelské základny produktu v dnešní době spočívá především v hloubce jejího zapojení. Společnosti a značky dnes považují zapojení komunity zákazníků za jádro svých marketingových strategií. Éra bannerové slepoty a únavy z přemíry reklam, která má za následek pokles výkonu reklamy, představuje pro marketingové odborníky nové výzvy. Ve snaze hledat inovativní a efektivní komunikační kanály začaly společnosti oceňovat vysoký potenciál vzdělávání zákazníků jako nástroje pro posílení loajality zákazníků a zvýšení celkového pozitivního dopadu na jejich obchodní výsledky. Cíl tohoto příspěvku je dvojí. Nejprve na základě inovativního vzdělávacího programu společnosti Apple s názvem „Today at Apple“ podrobit zkoumání, analýze a kritickému vyhodnocení inovativní metody, formáty, obsah a potenciál vzdělávání zákazníků, které je používané v současné marketingové praxi. Zadruhé, tento příspěvek si klade za cíl zahájit akademickou diskusi zaměřenou na zavedení marketingu založeného na vzdělávání mezi plně uznávané, osvědčené a akceptované marketingové strategie.