KNIHOVÁ, Ladislava and Štěpánka HRONOVÁ. Digital Entrepreneurship: Reskilling and Upskilling with Mobile Massive Open Online Courses. Online. In Ondřej Dvouletý, Martin Lukeš, Jan Mísař. Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability (IMES 2019). 1. vyd. Praha: Nakladatelství Oeconomica, 2019, p. 319-333. ISBN 978-80-245-2316-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digital Entrepreneurship: Reskilling and Upskilling with Mobile Massive Open Online Courses
Name in Czech Rekvalifikace a zvyšování kvalifikace pomocí mobilních masivních otevřených online kurzů (MOOCs)
Authors KNIHOVÁ, Ladislava and Štěpánka HRONOVÁ.
Edition 1. vyd. Praha, Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability (IMES 2019), p. 319-333, 15 pp. 2019.
Publisher Nakladatelství Oeconomica
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-245-2316-3
Keywords (in Czech) Digitální podnikatel, digitální revoluce, inovace, MOOCs, zvyšování kvalifikace
Keywords in English Digital Entrepreneur, Digital Revolution, Innovation, MOOCs, Upskilling
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 19/3/2021 09:33.
Abstract
Purpose: Sophisticated technological solutions and digital transformation represent a challenge not only for entrepreneurs and governments but they have considerable implications for education and learning as well. The objective of the research is to particularise the concept of digital entrepreneurship within Industry 4.0 with regard to the availability of the relevant mobile massive open online courses focused on topics particularly useful for (digital) entrepreneurs and entrepreneurship per se. Design/methodology/approach: In harmony with the research objectives, sequential mixed methods research, specifically multi-phase research design, has been applied. The research design included the following research methods: quantitative content analysis, exploratory analysis, comparative analysis as well as descripto-explanatory study. The scope has been limited to two main platforms (iOS and Android) providing current mobile courses in English for (digital) entrepreneurs. Monetization strategies have not been considered. Findings: The authors obtained comprehensive results and identified 242 multimedia mobile educational courses on (digital) entrepreneurship evidencing a direct connection between the digital skills for entrepreneurs and the courses' content. The research indicated important interrelations of the identified variables evidencing a trend towards higher rating of courses. Research/practical implications: The most remarkable implications are: (a) update on digital entrepreneurship and related digital skills, (b) survey of mobile educational courses for entrepreneurs by world's most reputable universities, (c) current trends' observation, and (d) suggestions for specific areas of closer collaboration between universities and entrepreneurs. Originality/value: Out of numerous research projects on massive open online courses, several analyse entrepreneurship education; however, the presented study fills a research gap focusing on mobile apps as a new platform within massive open online courses. Thus, the in-depth analysis of data on the above topics has the potential to contribute to the development of digital entrepreneurship in the Czech Republic and serve academia as a benchmarking tool.
Abstract (in Czech)
Účel: Sofistikovaná technologická řešení a digitální transformace představují nejen výzvy pro podnikatele a vlády, ale mají také značné důsledky pro oblast vzdělávání a učení. Cílem výzkumu je specifikovat koncept digitálního podnikání v rámci Průmyslu 4.0 s ohledem na dostupnost příslušných mobilních masivních otevřených online kurzů zaměřených na témata zvláště užitečná pro (digitální) podnikatele a podnikání jako takové. Návrh / metodika / přístup: V souladu s cíli výzkumu byl použit výzkum sekvenčních smíšených metod, konkrétně design vícefázového výzkumu. Návrh výzkumu zahrnuje následující metody výzkumu: kvantitativní obsahová analýza, empirická analýza, komparativní analýza a deskriptivní studie. Rozsah byl omezen na dvě hlavní platformy (iOS a Android) poskytující mobilní kurzy v angličtině pro (digitální) podnikatele. Monetizační strategie nebyly brány v úvahu. Zjištění: Autorky získaly komplexní výsledky a identifikovaly 242 multimediálních mobilních vzdělávacích kurzů o (digitálním) podnikání, které prokazují přímou souvislost mezi digitálními dovednostmi pro podnikatele a obsahem kurzů. Výzkum naznačil důležité vzájemné vztahy identifikovaných proměnných, které dokládají trend směrem k vyššímu hodnocení kurzů. Výzkum / praktické důsledky: Nejpozoruhodnějšími důsledky jsou: (a) aktualizace digitálního podnikání a souvisejících digitálních dovedností, (b) průzkum mobilních vzdělávacích kurzů pro podnikatele od nejuznávanějších světových univerzit, (c) pozorování současných trendů a (d) návrhy konkrétních dalších oblastí pro užší spolupráci mezi univerzitami a podnikateli. Originalita / hodnota: Z mnoha výzkumných projektů zabývajících se masivními otevřenými online kurzy několik analyzuje podnikatelské vzdělávání; předložená studie však vyplňuje mezeru ve výzkumu zaměřenou na mobilní aplikace jako novou platformu v rámci masivních otevřených online kurzů. Hloubková analýza údajů o výše uvedených tématech má tedy potenciál přispět k rozvoji digitálního podnikání v České republice a sloužit akademické půdě jako nástroj porovnání s konkurencí.
PrintDisplayed: 20/6/2024 06:26