k 2020

Míra využití marketingových nástrojů pro zviditelnění a růst rodinných podniků

TOMÁŠKOVÁ, Andrea a Naděžda PETRŮ

Základní údaje

Originální název

Míra využití marketingových nástrojů pro zviditelnění a růst rodinných podniků

Název česky

Míra využití marketingových nástrojů pro zviditelnění a růst rodinných podniků

Název anglicky

Rate of marketing tools usage for visibility and growth of family businesses

Autoři

TOMÁŠKOVÁ, Andrea a Naděžda PETRŮ

Vydání

Trendy v podnikání, mezinárodní vědecká konference, ZČU Plzeň, 2020

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-261-0971-6

Klíčová slova česky

brand, vztahy se zákazníky, rodinné podnikání, inovace, marketing

Klíčová slova anglicky

brand, customer relations, family business, innovation, marketing.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 3. 2021 10:21, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

Marketingové řízení je dynamický obor, který se velmi rychle vyvíjí. Na trzích se v éře digitálního podnikání čím dál častěji objevují informace o důležitosti využívání nástrojů moderního marketingu. Využití adekvátních marketingových nástrojů umožňuje rodinným podnikům zviditelnění a růst. Výzkum provedený pro tento článek je koncepční a je založen na kombinaci přezkumu narativní literatury, přezkumu literatury meta-syntézy a kvalitativních primárních dat (rozhovory). Metody použité pro tento výzkum jsou deskriptivní statistika a korelační analýza. Cílem tohoto článku bylo vyhodnotit využívání marketingových nástrojů v rodinných podnicích. Výzkum potvrdil vybrané marketingové nástroje jako metriku pro sebehodnocení rodinných podniků v oblasti rozvoje a růstu, které jsou podpořeny vhodnými marketingovými aktivitami. Výsledky potvrzují, že rodinné podniky využívají především tzv. hodnotový marketing. Prostřednictvím nabízených hodnot budují dlouhodobou spokojenost a následně loajalitu zákazníků, což odpovídá silným stránkám rodinných podniků. Majitelé upřednostňují nástroje intuitivního marketingu. Vytváření vztahů osobní důvěry, dlouhodobé zvyšování důvěry ve vztazích v rámci pracovního týmu i mezi zákazníky prokazatelně zlepšuje fungování podniku Marketingová komunikace se díky měnícím se potřebám trhu, díky nástupu nových technologií a trendu digitalizace neustále rozvíjí. Pro rodinné podniky je proto důležité nezaostávat, trendy sledovat a implementovat je do své komunikační strategie.