TOMÁŠKOVÁ, Andrea and Naděžda PETRŮ. Míra využití marketingových nástrojů pro zviditelnění a růst rodinných podniků (Rate of marketing tools usage for visibility and growth of family businesses). In Trendy v podnikání, mezinárodní vědecká konference, ZČU Plzeň. 2020. ISBN 978-80-261-0971-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Míra využití marketingových nástrojů pro zviditelnění a růst rodinných podniků
Name in Czech Míra využití marketingových nástrojů pro zviditelnění a růst rodinných podniků
Name (in English) Rate of marketing tools usage for visibility and growth of family businesses
Authors TOMÁŠKOVÁ, Andrea and Naděžda PETRŮ.
Edition Trendy v podnikání, mezinárodní vědecká konference, ZČU Plzeň, 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL URL
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-261-0971-6
Keywords (in Czech) brand, vztahy se zákazníky, rodinné podnikání, inovace, marketing
Keywords in English brand, customer relations, family business, innovation, marketing.
Tags duplicitní záznam
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 11/3/2021 10:21.
Abstract
Marketingové řízení je dynamický obor, který se velmi rychle vyvíjí. Na trzích se v éře digitálního podnikání čím dál častěji objevují informace o důležitosti využívání nástrojů moderního marketingu. Využití adekvátních marketingových nástrojů umožňuje rodinným podnikům zviditelnění a růst. Výzkum provedený pro tento článek je koncepční a je založen na kombinaci přezkumu narativní literatury, přezkumu literatury meta-syntézy a kvalitativních primárních dat (rozhovory). Metody použité pro tento výzkum jsou deskriptivní statistika a korelační analýza. Cílem tohoto článku bylo vyhodnotit využívání marketingových nástrojů v rodinných podnicích. Výzkum potvrdil vybrané marketingové nástroje jako metriku pro sebehodnocení rodinných podniků v oblasti rozvoje a růstu, které jsou podpořeny vhodnými marketingovými aktivitami. Výsledky potvrzují, že rodinné podniky využívají především tzv. hodnotový marketing. Prostřednictvím nabízených hodnot budují dlouhodobou spokojenost a následně loajalitu zákazníků, což odpovídá silným stránkám rodinných podniků. Majitelé upřednostňují nástroje intuitivního marketingu. Vytváření vztahů osobní důvěry, dlouhodobé zvyšování důvěry ve vztazích v rámci pracovního týmu i mezi zákazníky prokazatelně zlepšuje fungování podniku Marketingová komunikace se díky měnícím se potřebám trhu, díky nástupu nových technologií a trendu digitalizace neustále rozvíjí. Pro rodinné podniky je proto důležité nezaostávat, trendy sledovat a implementovat je do své komunikační strategie.
Abstract (in English)
Marketing management is a dynamic field that is evolving very quickly. In the era of digital business, information on the importance of using modern marketing tools is increasingly appearing in the markets. The use of adequate marketing tools enables family businesses to be visible and grow. The research conducted for this article is conceptual and is based on a combination of a review of the narrative literature, a review of the meta-synthesis literature, and qualitative primary data (interviews). The methods used for this research are descriptive statistics and correlation analysis. The aim of this article was to evaluate the use of marketing tools in Czech family businesses. The research confirmed selected marketing tools as a metric for self-assessment of family businesses in the field of development and growth, which are supported by appropriate marketing activities. The results confirm that family businesses use mainly so-called value marketing. Through the offered values, they build long-term satisfaction and consequently customer loyalty, which corresponds to the strengths of family businesses. Owners prefer intuitive marketing tools. Creating relationships of personal trust, a long-term increase of trust in relationships within the work team and between customers demonstrably improves the functioning of the company. Marketing communication is constantly evolving due to changing market needs, the advent of new technologies and the trend of digitization. It is therefore important for family businesses not to lag behind, to monitor trends and implement them into their communication strategy.
PrintDisplayed: 13/5/2024 18:58