B 2020

Společenská odpovědnost ve sportu

KUNZ, Vilém

Základní údaje

Originální název

Společenská odpovědnost ve sportu

Název česky

Společenská odpovědnost ve sportu

Název anglicky

CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN SPORT

Autoři

KUNZ, Vilém (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, 199 s. Expert, 2020

Nakladatel

Grada Publishing

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/04274644:_____/20:#0000678

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-271-1209-8

Klíčová slova česky

Společenská odpovědnost ve sportu, fotbal, hokej, FIFA, Fortuna liga, FK Teplice

Klíčová slova anglicky

Corporate social responsibility in sport; football; ice hockey; FIFA; Fortuna league

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2021 12:16, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

Cílem monografie je komplexně představit problematiku společenské odpovědnosti sportu, přičemž se snaží představit nejen klíčová teoretická východiska k dané problematice, ale ukazuje zároveň různorodé aplikovatelné aktivity, včetně inspirativních příkladů ze zahraničního i tuzemského prostředí. Publikace se jako první v České republice komplexně věnuje možnostem využití principů konceptu společenské odpovědnosti organizací u aktérů sportovního prostředí. Mimo jiné se snaží představit i hlavní kroky a fáze procesu efektivní implementace CSR do řízení sportovních organizací. Kniha se rovněž snaží kriticky dotknout mnoha eticky problematických otázek, jež se vynořují v souvislosti s uplatňováním sportovního marketingu v soudobé praxi, včetně poměrně silného zastoupení podniků ze společensky citlivých odvětví mezi sponzory vrcholového sportu. Publikace je určena, jak studentům sportovního managementu a marketingu, tak i manažerům sportovních klubů. Vedle toho ji mohou využít i marketingoví či CSR manažeři podniků, které se ve svých CSR politikách či marketingových programech snaží zaměřit na podporou sportu a zdravého životního stylu. Věřím, že stejně tak bude kniha inspirativní například i pro zástupce veřejně prospěšných organizací, které se snaží pomáhat svému okolí. Kniha může být přínosná i pro čtenáře, kteří se zabývají sociologií či ekonomikou sportu.