B 2020

Společenská odpovědnost ve sportu

KUNZ, Vilém

Basic information

Original name

Společenská odpovědnost ve sportu

Name in Czech

Společenská odpovědnost ve sportu

Name (in English)

CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN SPORT

Authors

KUNZ, Vilém (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, 199 pp. Expert, 2020

Publisher

Grada Publishing

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/04274644:_____/20:#0000678

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-271-1209-8

Keywords (in Czech)

Společenská odpovědnost ve sportu, fotbal, hokej, FIFA, Fortuna liga, FK Teplice

Keywords in English

Corporate social responsibility in sport; football; ice hockey; FIFA; Fortuna league

Tags

Reviewed
Změněno: 9/4/2021 12:16, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

Cílem monografie je komplexně představit problematiku společenské odpovědnosti sportu, přičemž se snaží představit nejen klíčová teoretická východiska k dané problematice, ale ukazuje zároveň různorodé aplikovatelné aktivity, včetně inspirativních příkladů ze zahraničního i tuzemského prostředí. Publikace se jako první v České republice komplexně věnuje možnostem využití principů konceptu společenské odpovědnosti organizací u aktérů sportovního prostředí. Mimo jiné se snaží představit i hlavní kroky a fáze procesu efektivní implementace CSR do řízení sportovních organizací. Kniha se rovněž snaží kriticky dotknout mnoha eticky problematických otázek, jež se vynořují v souvislosti s uplatňováním sportovního marketingu v soudobé praxi, včetně poměrně silného zastoupení podniků ze společensky citlivých odvětví mezi sponzory vrcholového sportu. Publikace je určena, jak studentům sportovního managementu a marketingu, tak i manažerům sportovních klubů. Vedle toho ji mohou využít i marketingoví či CSR manažeři podniků, které se ve svých CSR politikách či marketingových programech snaží zaměřit na podporou sportu a zdravého životního stylu. Věřím, že stejně tak bude kniha inspirativní například i pro zástupce veřejně prospěšných organizací, které se snaží pomáhat svému okolí. Kniha může být přínosná i pro čtenáře, kteří se zabývají sociologií či ekonomikou sportu.