Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{8688, author = {Petr, Oldřich Johannes}, address = {Hradec Králové}, booktitle = {QUAERE 2020}, edition = {I.}, editor = {Magnanimitas}, keywords = {advertising; promotion; advertising visual; rhetoric; advertising creative; persuasion; emotion; target group; propaganda}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Hradec Králové}, isbn = {978-80-87952-32-0}, pages = {35-42}, publisher = {Magnanimitas}, title = {REKLAMA – FENOMÉN DOBY}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 8688 AU - Petr, Oldřich Johannes PY - 2020 TI - REKLAMA – FENOMÉN DOBY PB - Magnanimitas CY - Hradec Králové SN - 9788087952320 KW - advertising KW - promotion KW - advertising visual KW - rhetoric KW - advertising creative KW - persuasion KW - emotion KW - target group KW - propaganda N2 - Reklama má velmi bohatou historii. Stopy reklamy najdeme už u starověkých společností. V současné době má reklama neskutečnou moc, je to jeden ze způsobů komunikace se zákazníkem. Ovlivňuje všechny cílové skupiny bez ohledu na jejich věk, pohlaví nebo zájmy. Nejcennějším nástrojem je pro reklamu jazyk. Její jazykové zpracování lze považovat mnohdy za umění. Charakter reklamní komunikace je převážně persvazivní. Manipulace je jedním z jejich úkolů a funkcí. Reklama má několik složek, které se vzájemně podporují a doplňují. Vizuál reklamy je tvořen nejen textem samotným, ale také zvukem a obrazem. V současnosti má na vzhled reklamy vliv nových technologií. S reklamou je spojena i rétorika. Rétorika stála u počátku vývoje reklamy a doprovází jí dodnes. V souvislosti s tématem reklamy je nutné zmínit i jejich tvůrce - reklamní kreativce. Výsledkem jejich práce je velmi sofistikované dílo, ve kterém je ukryto určité poselství. ER -
PETR, Oldřich Johannes. REKLAMA – FENOMÉN DOBY (ADVERTISING – A PHENOMENON OF THE TIME). In Magnanimitas. \textit{QUAERE 2020}. I. Hradec Králové: Magnanimitas. p.~35-42, 1444 pp. ISBN~978-80-87952-32-0. 2020.
|