TICHÝ, Jaromír, Pavel ROSENLACHER a Barbora SLAVÍKOVÁ. Design Of Corporate Logo From The Perspective Of Eye Tracking Method. In SCIEMCEE. International Masaryk Conference for Ph.D. Students and Young Researchers 2020. XI. Hradec Králové: MAGNANIMITAS. s. 693-703, 10 s. ISBN 978-80-87952-33-7. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Design Of Corporate Logo From The Perspective Of Eye Tracking Method
Název česky DESIGN FIREMNÍHO LOGA Z POHLEDU METODY EYE TRACKING
Autoři TICHÝ, Jaromír, Pavel ROSENLACHER a Barbora SLAVÍKOVÁ.
Vydání XI. Hradec Králové, International Masaryk Conference for Ph.D. Students and Young Researchers 2020, od s. 693-703, 10 s. 2020.
Nakladatel MAGNANIMITAS
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
ISBN 978-80-87952-33-7
Klíčová slova česky design, logo, eye-tracking, grafika
Klíčová slova anglicky design, logo, eye-tracking, graphics
Štítky AR 2020-2021, odmeny_2021, xD2
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 1. 2. 2021 07:24.
Anotace
This paper deals with the operation and efficiency of graphic processing of the company logo. The aim was to find out, using the eye-tracking method, which graphic elements have a positive or negative effect on the design of the company logo. 4 company logos of imaginary companies served as a basis for the survey, while the logos were created on the basis of certain graphic assumptions. The results show that in order to attract the attention of the eyes, it is appropriate to include a suitable graphic element representing the production of the brand. At the same time, the appropriate choice of colors and their mutual harmonization is key for the image and positive evaluation of the brand.
Anotace česky
Tento příspěvek se zabývá působením a efektivitou grafického zpracování firemního loga. Cílem bylo zjistit, pomocí metody eye-tracking, jaké grafické prvky působí pozitivně, případně negativně v designu firemního loga. Jako podklad pro provedené šetření sloužila 4 firemní loga imaginárních firem, přičemž loga byla vytvořena na základě určitých grafických předpokladů. Z výsledků vyplývá, že pro upoutání pozornosti zraku je vhodné zařadit vhodný grafický prvek reprezentující produkci dané značky. Zároveň pro image a pozitivní hodnocení značky je klíčová vhodná volba barev a jejich vzájemné sladění.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 13:24