TOMÁŠKOVÁ, Andrea and Naděžda PETRŮ. Míra využití marketingových nástrojů pro zviditelnění a růst rodinných podniků (Rate of marketing tools usage for visibility and growth of family businesses). In Milan Svoboda. Trendy v podnikání. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. p. 80-93. ISBN 978-80-261-0971-6. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Míra využití marketingových nástrojů pro zviditelnění a růst rodinných podniků
Name in Czech Míra využití marketingových nástrojů pro zviditelnění a růst rodinných podniků
Name (in English) Rate of marketing tools usage for visibility and growth of family businesses
Authors TOMÁŠKOVÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Naděžda PETRŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Plzeň, Trendy v podnikání, p. 80-93, 14 pp. 2021.
Publisher Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/21:#0000725
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-261-0971-6
Keywords (in Czech) brand, customer relations, family business, innovation, marketing
Keywords in English brand; customer relations; family business; innovation; marketing
Tags AR 2020-2021, odmeny_2021, RIV_2022, xD2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 7/3/2022 09:35.
Abstract
Marketingový management je dynamická oblast, která se vyvíjí velmi rychle. V éře digitálního podnikání se na trzích stále více objevují informace o důležitosti používání moderních marketingových nástrojů. Použití odpovídajících marketingových nástrojů umožňuje rodinným podnikům zviditelnit se a růst. Výzkum provedený pro tento článek je koncepční a je založen na kombinaci přehledu narativní literatury, přehledu literatury o meta-syntéze a kvalitativních primárních údajů (rozhovory). Metody použité pro tento výzkum jsou popisná statistika a korelační analýza. Cílem tohoto článku bylo zhodnotit využití marketingových nástrojů v českých rodinných podnicích. Výzkum potvrdil vybrané marketingové nástroje jako metriku pro sebehodnocení rodinných podniků v oblasti rozvoje a růstu, které jsou podporovány příslušnými marketingovými aktivitami. Výsledky potvrzují, že rodinné podniky využívají především tzv. Hodnotový marketing. Prostřednictvím nabízených hodnot budují dlouhodobou spokojenost a následně loajalitu zákazníků, což odpovídá silným stránkám rodinných podniků. Majitelé preferují intuitivní marketingové nástroje. Vytváření vztahů osobní důvěry, dlouhodobé zvyšování důvěry ve vztahy v pracovním týmu a mezi zákazníky prokazatelně zlepšuje fungování společnosti. Marketingová komunikace se neustále vyvíjí díky měnícím se potřebám trhu, příchodu nových technologií a trendu digitalizace. Je proto důležité, aby rodinné podniky nezaostávaly, sledovaly trendy a implementovaly je do své komunikační strategie.
Abstract (in English)
Marketing management is a dynamic field that is evolving very quickly. In the era of digital business, information on the importance of using modern marketing tools is increasingly appearing in the markets. The use of adequate marketing tools enables family businesses to be visible and grow. The research conducted for this article is conceptual and is based on a combination of a review of the narrative literature, a review of the meta-synthesis literature, and qualitative primary data (interviews). The methods used for this research are descriptive statistics and correlation analysis. The aim of this article was to evaluate the use of marketing tools in Czech family businesses. The research confirmed selected marketing tools as a metric for self-assessment of family businesses in the field of development and growth, which are supported by appropriate marketing activities. The results confirm that family businesses use mainly so-called value marketing. Through the offered values, they build long- term satisfaction and consequently customer loyalty, which corresponds to the strengths of family businesses. Owners prefer intuitive marketing tools. Creating relationships of personal trust, a long-term increase of trust in relationships within the work team and between customers demonstrably improves the functioning of the company. Marketing communication is constantly evolving due to changing market needs, the advent of new technologies and the trend of digitization. It is therefore important for family businesses not to lag behind, to monitor trends and implement them into their communication strategy.
PrintDisplayed: 20/4/2024 06:15