J
2020
Open-Access Digital Learning Platforms for Clients in the Financial Markets Sector
KNIHOVÁ, Ladislava
Basic information
Original name
Open-Access Digital Learning Platforms for Clients in the Financial Markets Sector
Name in Czech
Otevřené digitální vzdělávací platformy pro klienty v sektoru finančních trhů
Authors
KNIHOVÁ, Ladislava
Edition
Finančné trhy, Bratislava, Derivat, s.r.o. 2020, 1336-5711
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50900 5.9 Other social sciences
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Behaviorální finance, vzdělávání zákazníků, vzdělávací obsah, edukační video, otevřené digitální vzdělávací platformy, masivní otevřené online kurzy (MOOCs)
Keywords in English
Behaviour finance, customer education, education-based content, educational video, open access digital learning platforms, Massive Open Online Courses (MOOCs).
Tags
International impact, Reviewed
V originále
All financial institutions in the world, particularly those operating in financial markets, are continuously exposed to ever-increasing competitive pressures. It is the competition that motivates corporations to create and offer solutions with added value for their customers, specifically in the form of products and processes innovations. In the core of these activities, customer education plays an indispensable role. The author of this paper attempts to embrace behavioural insights from the newly emerging category of science denoted as Behaviour Finance. The objective of this study is to identify, analyse and evaluate the current portfolio of innovative digital learning platforms available for the delivery of specific educational content focused on the current needs of the financial markets sector and its clients. The dynamics of the changing learning preferences of the new generations of learners - clients in the financial markets sector, and the MOOCs (Massive Open Online Courses) as innovative digital learning platforms are in the focus of this research.
In Czech
Všechny finanční instituce na světě, obzvláště pak ty, které se specializují na finanční trhy, jsou vystaveny stále rostoucím konkurenčním tlakům. Konkurence je silným motivačním faktorem pro firmy k tomu, aby vytvářely a nabízely řešení s přidanou hodnotou pro své zákazníky. Jedná se převážně o inovace produktů a procesů. V jádru různorodých firemních aktivit vytvářejících přidanou hodnotu hraje vzdělávání zákazníků nepostradatelnou roli. Autorka tohoto příspěvku se snaží postihnout některé prvky z nově vznikající vědecké kategorie označované jako behaviorální finance. Cílem této studie je identifikovat, analyzovat a vyhodnotit stávající portfolio inovativních digitálních vzdělávacích platforem dostupných pro poskytování konkrétního vzdělávacího obsahu, který je zaměřen na současné potřeby finančního sektoru a jeho klientů. Dynamika měnících se vzdělávacích preferencí typická pro novou generaci vzdělávajících se klientů v sektoru finančních trhů a tzv. MOOCs (Masové otevřené online kurzy) jako inovativní digitální vzdělávací platforma je předmětem této studie.
Displayed: 16/11/2024 22:15