D 2020

Education-Based Content Marketing “in White and Black”

KNIHOVÁ, Ladislava

Basic information

Original name

Education-Based Content Marketing “in White and Black”

Name in Czech

Edukační obsahový marketing "bílé na černém"

Authors

KNIHOVÁ, Ladislava

Edition

1. vyd. Trnava, Marketing Identity COVID-2.0, p. 256-270, 13 pp. 2020

Publisher

Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50901 Other social sciences

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-572-0107-6

ISSN

Keywords (in Czech)

Edukační obsah, chování značky, digitální agilita značky, tón značky, analýza sentimentu dokumentu.

Keywords in English

Education-based content. Brand behaviour. Brand digital agility. Brand tone of voice. Document-level sentiment analysis.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 2/3/2021 10:13, Mgr. Tereza Denišová, DiS.

Abstract

V originále

The COVID-19 pandemic, accompanied by the outbreak of sensitive social issues, has changed everything. During the lockdown, digital communication channels have become a vital means of brands’ communication; sometimes, the only means of communication. We are witnessing many changes since brands are becoming more human, adjusting the brand tone of voice and content of their marketing messages. Some global brands are taking unprecedented steps and demonstrate high levels of creativity in nurturing their customers. Simultaneously with the humanization of the brands’ marketing activities, education-based content is starting to emerge in the core of marketing messages ever more frequently. The objective of this paper is to examine, analyse, and interpret the global brands’ digital agility during the first six months of the coronavirus pandemic. The literature review shows a significant gap. Therefore, this paper attempts to contribute to the research into brands’ behaviour in critical situations, presenting numerous examples and data obtained from the document-level sentiment analysis. The new chapter on branding has been written by life itself; this time, however, in white letters on black background.

In Czech

Pandemie COVID-19, doprovázená propuknutím citlivých sociálních problémů, změnial zcela vše. Během lockdownu se digitální komunikační kanály staly důležitým prostředkem komunikace značek; někdy pouze jediným komunikačním prostředkem. Aktuálně jsme svědky mnoha změn, neboť značky se stávají lidštějšími a upravují tón své komunikace a obsah svých marketingových sdělení. Některé globální značky podnikají nebývalé kroky a prokazují vysokou úroveň kreativity v péči o své zákazníky. Současně s humanizací marketingových aktivit značek se stále častěji začíná v jádru marketingových sdělení objevovat vzdělávací obsah. Cílem tohoto příspěvku je prozkoumat, analyzovat a interpretovat digitální agilitu globálních značek během prvních šesti měsíců pandemie koronaviru COVID-19. Přehled literatury vykazuje v této oblasti poměrně významnou mezeru. I to je důvodem, proč se tento příspěvek pokouší přispět k výzkumu chování značek v kritických situacích a představuje řadu příkladů a aktuálních údajů získaných z analýzy sentimentu na úrovni dokumentu. Je možné konstatovat, že nová kapitola brandingu byla napsána samotným životem; tentokrát však bílými písmeny na černém pozadí.