D 2021

Vhled do vývoje vědeckého poznání rodinného podnikání

PETRŮ, Naděžda a Monika NAĎOVÁ KROŠLÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vhled do vývoje vědeckého poznání rodinného podnikání

Název česky

Vhled do vývoje vědeckého poznání rodinného podnikání

Název anglicky

Insight into the development of scientific knowledge of family business

Autoři

PETRŮ, Naděžda a Monika NAĎOVÁ KROŠLÁKOVÁ

Vydání

1. vyd. Praha, Lidský kapitál a investice do vzdělání : jak rozpoznat rozvoj (užitečné) teorie a jaká jsou kritéria tohoto rozvoje? od s. 57-77, 21 s. 2021

Nakladatel

Vysoká škola finanční a správní, a.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-7408-221-4

Klíčová slova česky

Rodinné podnikání, vědecké metody, strategie, řízení, nástupnictví, vztahy, správa majetku

Klíčová slova anglicky

Family business; scientific methods; strategies; management; succession; relationships; property management

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2022 08:00, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

Problematika rodinného podnikání patří mezi intenzivně sledované oblasti výzkumu. Zároveň se jedná o problematiku s nezanedbatelným dopadem na ekonomické a sociální prostředí, tedy o téma s vysokou společenskou relevancí. Téma je vhodné a potřebné, ale je velmi náročné vzhledem ke své interdisciplinaritě, šíři. Cílem příspěvku je přiblíží výzkumnou problematiku RP prostřednictvím systematického přezkumu literatury především z pohledu tematických okruhů, vědeckých metod, velikosti výzkumného vzorku. Vyhodnotit, které metody jsou vhodné pro zkoumání problematiky rodinného podnikání. Autorky se metodologicky inspirovaly bibliografií De Massis et al. (2012), ve které autoři shromáždili a uspořádali informace týkající se témat empirických článků, včetně krátkého popisu vzorku, popisu metod použitých ke sběru dat a seznamu sekundárních zdrojů dat, které byly použity. Mimo jiné došly k závěru, že využití kvalitativního výzkumu se zdá být logické pro výzkum v oblasti identity, kultury, hodnot a vztahů, což je hlavním socioemocionálním bohatstvím rodinných podniků.