V originále
Problematika rodinného podnikání patří mezi intenzivně sledované oblasti výzkumu. Zároveň se jedná o problematiku s nezanedbatelným dopadem na ekonomické a sociální prostředí, tedy o téma s vysokou společenskou relevancí. Téma je vhodné a potřebné, ale je velmi náročné vzhledem ke své interdisciplinaritě, šíři. Cílem příspěvku je přiblíží výzkumnou problematiku RP prostřednictvím systematického přezkumu literatury především z pohledu tematických okruhů, vědeckých metod, velikosti výzkumného vzorku. Vyhodnotit, které metody jsou vhodné pro zkoumání problematiky rodinného podnikání. Autorky se metodologicky inspirovaly bibliografií De Massis et al. (2012), ve které autoři shromáždili a uspořádali informace týkající se témat empirických článků, včetně krátkého popisu vzorku, popisu metod použitých ke sběru dat a seznamu sekundárních zdrojů dat, které byly použity. Mimo jiné došly k závěru, že využití kvalitativního výzkumu se zdá být logické pro výzkum v oblasti identity, kultury, hodnot a vztahů, což je hlavním socioemocionálním bohatstvím rodinných podniků.
Anglicky
The issue of family business is one of the intensively monitored areas of research. At the same time, it is an issue with a significant impact on the economic and social environment, ie a topic with high social relevance. The topic is appropriate and necessary, but it is very challenging due to its interdisciplinarity, breadth. The aim of the paper is to approach the research issues of DP through a systematic review of the literature, especially in terms of thematic areas, scientific methods, the size of the research sample. Evaluate which methods are suitable for researching the issue of family business. The authors were methodologically inspired by the bibliography of De Massis et al. (2012), in which the authors collected and organized information on the topics of empirical articles, including a brief description of the sample, a description of the methods used to collect data, and a list of secondary data sources that were used. Among other things, they concluded that the use of qualitative research seems logical for research in the field of identity, culture, values and relationships, which is the main socio-emotional wealth of family businesses.