D 2021

Vhled do vývoje vědeckého poznání rodinného podnikání

PETRŮ, Naděžda and Monika NAĎOVÁ KROŠLÁKOVÁ

Basic information

Original name

Vhled do vývoje vědeckého poznání rodinného podnikání

Name in Czech

Vhled do vývoje vědeckého poznání rodinného podnikání

Name (in English)

Insight into the development of scientific knowledge of family business

Authors

PETRŮ, Naděžda and Monika NAĎOVÁ KROŠLÁKOVÁ

Edition

1. vyd. Praha, Lidský kapitál a investice do vzdělání : jak rozpoznat rozvoj (užitečné) teorie a jaká jsou kritéria tohoto rozvoje? p. 57-77, 21 pp. 2021

Publisher

Vysoká škola finanční a správní, a.s.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-7408-221-4

Keywords (in Czech)

Rodinné podnikání, vědecké metody, strategie, řízení, nástupnictví, vztahy, správa majetku

Keywords in English

Family business; scientific methods; strategies; management; succession; relationships; property management

Tags

Reviewed
Změněno: 22/3/2022 08:00, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

Problematika rodinného podnikání patří mezi intenzivně sledované oblasti výzkumu. Zároveň se jedná o problematiku s nezanedbatelným dopadem na ekonomické a sociální prostředí, tedy o téma s vysokou společenskou relevancí. Téma je vhodné a potřebné, ale je velmi náročné vzhledem ke své interdisciplinaritě, šíři. Cílem příspěvku je přiblíží výzkumnou problematiku RP prostřednictvím systematického přezkumu literatury především z pohledu tematických okruhů, vědeckých metod, velikosti výzkumného vzorku. Vyhodnotit, které metody jsou vhodné pro zkoumání problematiky rodinného podnikání. Autorky se metodologicky inspirovaly bibliografií De Massis et al. (2012), ve které autoři shromáždili a uspořádali informace týkající se témat empirických článků, včetně krátkého popisu vzorku, popisu metod použitých ke sběru dat a seznamu sekundárních zdrojů dat, které byly použity. Mimo jiné došly k závěru, že využití kvalitativního výzkumu se zdá být logické pro výzkum v oblasti identity, kultury, hodnot a vztahů, což je hlavním socioemocionálním bohatstvím rodinných podniků.