J 2020

Online technology and promotion tools in SMEs

BŘEČKOVÁ, Pavla a Michal KARAS

Základní údaje

Originální název

Online technology and promotion tools in SMEs

Název česky

Online technologie a propagační nástroje v malých a středních podnicích

Autoři

BŘEČKOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal KARAS

Vydání

Innovative Marketing, Sumy (Ukraine), LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives” 2020, 1814-2427

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Ukrajina

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/04274644:_____/20:#0000575

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

podniky, online propagace, export, rodinné podnikání

Klíčová slova anglicky

enterprises; online promotion; export; family business

Štítky

AR 2020-2021, odmeny_2021, RIV_2021_TAČR, xJ3

Návaznosti

TL02000434, projekt VaV.
Změněno: 13. 4. 2021 10:26, Bc. Jan Peterec

Anotace

ORIG CZ

V originále

Online technologies are currently the most dynamically developing industry, both in product creation and promotion. The study focuses on their incorporation into the SME (small and medium enterprises) segment, which comprises the most economically stable element of any European economy. This paper aims to identify and evaluate dependency in the area of online technologies and promotion tools use in small and medium enterprises (SMEs) related to company age and export involvement. Most research on SMEs focuses on external influences and factors, while this article reflects the internal environment of business entities, which is the source of this study’s originality. The hypotheses were validated by an empirical study of a sample of 743 respondents (companies and entrepreneurs, including family businesses). The research method was a combination of CATI and CASI, and the research tool was a structured questionnaire. To analyze the survey results, the Chi-square test of independence was applied. The key finding was validation of the dependence between the use of the online tools for manufacturing and promotion and the export focus of companies. Companies operating on foreign markets use a wider range of online tools for their business than companies focused on the domestic market. On the other hand, the presumed significant differences in the use of online tools between young businesses and companies long-term established on the market were not confirmed.

Česky

Online technologie jsou v současnosti nejdynamičtěji se rozvíjejícím odvětvím tvorba a propagace produktu. Studie se zaměřuje na jejich začlenění do Segment malých a středních podniků, který zahrnuje ekonomicky nejstabilnější prvek ze všech evropských ekonomik. Cílem této práce je identifikovat a vyhodnotit závislost v oblasti online technologií a nástrojů propagace v malých a středních podnicích střední podniky (MSP) související s věkem společnosti a zapojením exportu. Většina výzkumů zaměřených na malé a střední podniky se zaměřuje na vnější vlivy a faktory, zatímco tento článek odráží interní prostředí podnikatelských subjektů, které je zdrojem originality této studie. Hypotézy byly validovány empirickou studií na vzorku 743 respondentů (společnosti a podnikatelé, včetně rodinných podniků). Výzkumná metoda byla kombinace CATI a CASI a nástrojem výzkumu byl strukturovaný dotazník. K analýze výsledků průzkumu byl použit test chí-kvadrát nezávislosti. Klíč zjištěním bylo ověření závislosti mezi využitím online nástrojů pro výrobu a propagaci a exportním zaměřením společností. Společnosti působící na zahraniční trhy používají pro své podnikání širší škálu online nástrojů než společnosti zaměřena na domácí trh. Na druhou stranu předpokládané významné rozdíly v používání online nástrojů mezi mladými podniky a společnostmi z dlouhodobého hlediska etablované na trhu nebyly potvrzeny.
Zobrazeno: 5. 11. 2024 07:56