C 2021

Employment Promotion in Digital Format

STRELNIKOVA, Irina A., Svetlana E. TITOR a Miroslav JURÁSEK

Základní údaje

Originální název

Employment Promotion in Digital Format

Název česky

Digitální podpora zaměstnanosti

Autoři

STRELNIKOVA, Irina A. (643 Rusko, garant), Svetlana E. TITOR (643 Rusko) a Miroslav JURÁSEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Germany, Socio-economic Systems: Paradigms for the Future, od s. 1355-1362, 8 s. Studies in Systems, Decision and Control, 2021

Nakladatel

Springer International Publishing

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

10200 1.2 Computer and information sciences

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/04274644:_____/21:#0000741

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-3-030-56432-2

Klíčová slova česky

zaměstnanost, digitalizace, Rusko

Klíčová slova anglicky

employment; digitalization; Russia
Změněno: 10. 6. 2022 13:02, Mgr. Jitka Štruncová

Anotace

V originále

The Constitution of the Russian Federation guarantees labor and health protection, State protection from unemployment, a minimum wage and support for the disabled and elderly. Constitutional guarantees of protection against unemployment are implemented in Act No. 1032-1 of 19 April 1991 “On Employment in the Russian Federation” (hereinafter referred to as the Employment Act). By Protocol No. 16 of 24 December 2018, the Presidium of the Presidential Council for Strategic Development and National Projects has been approved and is currently implementing the National Project (Programs) “Labor Productivity and Employment Support”. One of the objectives of the project was to improve the efficiency of the State Employment Services (hereinafter—SES), which are operative and active in order to prevent possible risks of unemployment and inefficient employment. The planned activities are aimed at modernizing and standardizing processes in the field of employment, updating and intensifying interaction between labor market participants: employers, employees, employment agencies, educational organizations and other participants. Informal forms of employment generated by information technology (distance work, remote work, etc.) broaden the horizons of the labor market for job seekers. This requires employment agencies in various constituent entities of the Russian Federation to adopt new approaches in their work. One of the solutions to these problems may be the creation of a service for the provision of public services, the performance of public functions in the field of employment promotion in the form of the Unified Integrated System of Employment Services (hereinafter—UIS).

Česky

Ústava Ruské federace zaručuje ochranu práce a zdraví, ochranu státu před nezaměstnaností, minimální mzdu a podporu zdravotně postižených a starších osob. Ústavní záruky ochrany před nezaměstnaností jsou implementovány v zákoně č. 1032-1 ze dne 19. dubna 1991 „O zaměstnanosti v Ruské federaci“ (dále jen zákon o zaměstnanosti). Protokolem č. 16 ze dne 24. prosince 2018 bylo schváleno prezidium Rady prezidenta pro strategický rozvoj a národní projekty, které v současné době provádí národní projekt (programy) „Produktivita práce a podpora zaměstnanosti“. Jedním z cílů projektu bylo zvýšení efektivity Státních služeb zaměstnanosti (dále jen „SES“), které jsou operativní a aktivní, aby se předešlo možným rizikům nezaměstnanosti a neefektivní zaměstnanosti. Plánované aktivity jsou zaměřeny na modernizaci a standardizaci procesů v oblasti zaměstnanosti, aktualizaci a zintenzivnění interakce mezi účastníky trhu práce: zaměstnavateli, zaměstnanci, agenturami práce, vzdělávacími organizacemi a dalšími účastníky. Neformální formy zaměstnání generované informačními technologiemi (práce na dálku, práce na dálku atd.) Rozšiřují obzory trhu práce pro uchazeče o zaměstnání. To vyžaduje, aby pracovní agentury v různých složkách Ruské federace přijaly ve své práci nové přístupy. Jedním z řešení těchto problémů může být vytvoření služby pro poskytování veřejných služeb, výkon veřejných funkcí v oblasti podpory zaměstnanosti ve formě Jednotného integrovaného systému služeb zaměstnanosti (dále jen „UIS“).